Gå til innhold

Jeg er egentlig ganske fornøyd med vektoppgangen min jeg...

Anbefalte innlegg

Jeg er inn i min 26 uke i dag og veide meg i morges. Da var jeg 128 kg, og har altså gått opp 12 kg hittill. Jeg er selvfølgelig ikke fornøyd med å ha gått opp disse kiloene, men fornøyd med ikke å ha gått opp mere. Sist jeg var gravid (fødte for 17 mnd siden) la jeg på meg 35 kg, men da hadde jeg store blødninger og voldsomme bekkenplager, og fikk beskjed om å ligge pga blødningene. Denne gangen har jeg en veldig aktiv gutt hjemme hos meg, og samtidig prøver jeg å gå en times tur hver morgen (da det ikke er så varmt:o)) Synes dere at vektoppgangen min er voldsom denne gangen??

Fortsetter under...

Synes du har vært veldig flink jeg.12 kilo er jo ikke mye. Og bare det at du går en times tid hver dag synes i allefall jeg er innmari bra. Her i gården blir det mye sitting og ligging, får nok slite for det etterpå. Fortsett med gåinga så lenge du klarer, det trur jeg du vil være glad for seinere.

Tusen takk:o) Jeg er litt stolt over gåturene mine ja. Har egentlig aldri vært en sånn treningstype. Men det som får meg til å bli litt flinkere er tanken på alle aktivitetene jeg går glipp av sammen med ungene mine når jeg er så stor som jeg er. Har bestemt meg for å bli flink å gå hver dag, også når babyen kommer og da med søskenvogn. Jeg synes det er trist å tenke på at jeg ikke kan bli med på karuseller eller noe så enkelt som å kjøre akebrett på vintern fordi det ikke finnes vinterklær som er store nok til meg. Nei nå skal det bli andre tider ja. Gleder meg til å bli slank og få muligheten til å bli med på alt ungene vil. Dette skal jeg klare;o)

Det som er litt hyggelig å tenke på, er jo at man gjerne går ned en ti-tolv kilo etter fødsel. Så sånn sett har du jo ikke lagt på deg noen ting. ;) Godt å føle seg motivert for å bli mer aktiv. Og hvis du skal ut å gå med vogna, og amme, og har et lite knøtt til... Er kjempepositiv på dine vegne. :))

Jeg syns du er kjempeflink som orker å gå en times tur hver dag, men nå vet jeg ikke hvor langt du er på vei. Jeg orket også å gå 1-1/2 time hver daghelt til ca uke 28. Nå orker jeg ikke mer enn en halv time-tre kvarter. Har litt dårlig samvittighet for min trofaste turkamerat Bamse ( hunden min) men jeg prøver å trene han på andre måter.

Men bor du i nærheten av oslo, så skal jeg gå turer sammen deg og dine småofte om et par mnd. Må bare få ut nurket først =) ( termin 21. oktober)

Ååå så dumt at du bor i Oslo, da jeg bor litt utenfor Trondheim kaan det bli vanskelig med gåturer sammen ja. Jeg er 26 uker på vei med nr 2, så det kan godt tenkes at jeg vil slite med turene mine etterhvert som jeg blir større ja:o) Men jeg skal ivertfall ikke slutte helt med dem. Jeg tror også det er best at jeg går turene mine på morgenkvisten da jeg svetter som en gris. Fatter ikke at det går an å produsere så mye svette jeg. Jeg svetter jo bare jeg snur meg i senga jeg. Håper ivertfall at det går over når babyen kommer.

Jeg har ingen hund å gå tur med jeg da, men føler jeg må ut noen turer med gutten da han synes det er kjempestas å trille vogn. Prøver også å bli såpass sprek at jeg kan være ute med han hele dagen også da (bortsett fra når han sover, for da ligger jeg som en strandet hval på sofaen:o)). Nå kjenner jeg at jeg gleder meg skikkelig til å bli tobarnsmor:o) Akkurat nå er livet herlig:o)

Annonse

12 kilo er vel litt mye når du bare er i uke 28, eller?? du har jo en del uker igjen å gå, og man legger jo på seg en hel del i slutten av svangerskapet. men hvis du er fornøyd, og du er aktiv så gjør det vel ikke så mye..

Det kommer vel an på hva som er vanlig fra person til person, det er jo helt vanlig å legge på seg mellom 12 og 20 kg i et svangerskap, og legen min sa til meg, da jeg kom med mine bekymringer, at man trenger ikke å legge på seg mest i siste del av svangerskapet. da trenger jo ungen mer og mer næring, og tar det du spiser =)

Jeg har gått ned 2 kg fra uke 30 til uke 33 f.eks.

Men lykke til videre Badehette, så får vi gå på tur hver for oss helt til " the bitter end " =)

Jeg vil vel si at det hørtes litt mye ut å ha lagt på seg 12kg når du har 14 uker igjen av svangeskapet. trodde også at når du er kraftig så legger du ikke så mye på deg som de som er litt mindre. For all del så kunne det vært verre, men når jeg tenker at gjsn. er 12,5 kg for et helt svangerskap, er det vel ikke akkurat supert. Er selv i uke 16 nå og har ikke gåttt opp ett gram. Har faktisk tatt av 3 kg siden den dagen jeg testet positivt. Har ikke vært på slank i det hele tatt men vært i aktivitet og spist noenlunde sunt. Men vi er jo alle forskjellige og md tanke på ditt forrige svangeskap har du jo vært veldig flink/heldig denne gang. Jeg la selv på meg 20kg forrige svangerskap og skal prøve å unngå det denne gang.. Det sies at det er verre og verre å få kg av etter hvert barn som kommer. Men det viktigste er jo at du er fornøyd selv, så hva andre mener bør ikke bety så mye. Lykke til med de siste 14 ukene.

Så fint for dere som ikke har gått opp i det hele tatt eller bare litt:o) Men som sagt i hovedinnlegget så er jeg ikke glad for å ha gått opp disse kiloene, men glad for ikke å ha gått opp flere kilo enn de jeg har gått opp. Jeg er en person som alltid har gått opp veldig lett, nesten bare ved å se på en sjokolade har jeg kjent at kiloene har rast på. Men jeg spiser sunt og har faste måltider + at jeg går en times tur hver dag. Ikke for å hetse noen her inne men min mening er at det er bedre å gå en time hver dag og heller kanskje gå opp noen kilo, istedefor å ikke gå opp i det hele tatt og sitte i sofan uten å røre seg. Jeg får ivertfall den helsegevinsten jeg da med å bli bedre i form:o) Dessuten har jeg en del vann i kroppen som også er noen kilo. Da jeg var gravid sist gikk jeg ned 15 kg på sykehuset, og desverre bare 4 kg i etterkant av det igjen. Skulle gjerne vært en person som ikke hadde gått opp under et svangerskap, men heldigvis er ikke alle like:o) DA har jeg sagt mitt, og jeg beklager hvis jeg har tråkket noen på tærne. Jeg skal nå ut å gå tur med min mann og min sønn en times tid:o) Ha en fin søndag:o)

Synes du er kjemepflink jeg. Gåing er helt topp, både for deg og babyen i magen. Har gått masse i begge svangerskapene mine og fått helt gjennomsnittlig store babyer, noe jeg tror må skyldes at jeg har holdt meg i bevengelse hele tiden.

Gikk opp 12 kilo dette svangerskapet (fra 122) og har nå etter ei uke mistet 10 av dem allerede, så jeg er godt fornøyd. I forrige svangerskap gikk jeg nok opp mye mer enn 12 kilo, men kom fort tilbake til utgangspunktet da også.

Kiloene i dette svangerskapet kom før uke 32, så du trenger ikke nødvendigvis legge på deg så veldig mye mer :-)

Lykke til i hvert fall. Jeg er sikker på at du ser flott ut!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...