Gå til innhold

Aldri vært snakk om pergo, men skal snart sende inn søknad om ivf.

Anbefalte innlegg

Jeg har fått beskjed om at vi er ferdig utredet og at vi ikke skal gå gjennom noe mer før vi sender avgårde søknaden om ivf om en uke.Har i grunn vært glad for at det aldri har vært snakk om pergo, men nå begynner jeg å lure. Er det ikke litt rart å ikke ha prøvd pergo først? Eller prøve det mens man venter i kø? Nå som ønsket om tvillinger bare blir sterkere og sterkere, hadde jo pergo vært en måte å øke sjansene på..

Hva synes dere?

Fortsetter under...

Jeg fikk resept på pergo fra seksjon for barnløshet på st olav,som jeg skulle ta i forbindelse med utredning til ivf.Det utrolige er at i dag er jeg gravid,uten å ha tatt en pille,men senka skuldrene nok tydeligvis med tanken på at alt skulle ordne seg etterhverdt.Jeg spurte aldri om pergo,resepten lå bare plutselig i posten.Leser jo om mange som får pergo og lykkes,men vet jo ikke om de fant noen årsak til barnløshet hos dere som ikke lar seg løse ved pergobruk...?

Masse lykke til med ivf,er kanskje mulig ringe å forhøre seg i forhold til pergo også?

Klem fra vilsågjerne.

Det ble ikke funnet noen grunn til at vi ikke får det til,så vi er ufrivillig barnløse. Jeg har el, så jeg har ikke spurt etter pergo. Men nå lurer jeg på om jeg bør prøve det alikevel. Tenker som så nå at det ikke skader i allefall. (Hvis ikke bivirkningene blir voldsomme da..)

Kan jeg gå tilbake til en allmennlege å få skrevet ut pergo? Eller må jeg ta kontakt med fertillitetskninikken eller evnt. gynekologen som utredet meg?

En allmenlege skal ikke skrive ut pergo. Det skal gyn skrive ut og følge opp.

Man kan bruke pergo selvom man har el av seg selv. Og det kan godt være at de på ivf avdelingen der du skal vil at du skal prøve det før du evt får tilbud om ass befruktning

Heisann!!

Vi er vel i ganske lik situasjon etter det du beskriver. Jeg spurte min gynekolog ang pergo. Da sa hun at jeg ikke kunne få noe jeg allerede hadde, nemlig eggløsning. Siden den er tilstede var det ingen grunn til å starte på pergo. Jeg er vel enig med henne, men vet at det er ulik praksis rundt i landet. Det skader vel neppe, hvis ikke bivirkningene er helt forferdelig.

Lykke til

Annonse

Heisann :-) Ikke alle må ta laparaskopi. Hvis de finner en feil før så er det ikke nødvendig. Mange gyn synes nå det er gammeødags med lap fordi man finner ikke ut noe likevel så de gjlr det ikke, hos dem holder det med røntgen. Så det spørs vel litt hvem som utreder deg...

jeg hadde spurt etter pergo. det er veldig mange gynekologer som gir den ut selv om man har el. Jeg er en av de som hadde el HVER mnd. Likevell lyktes vi ikke før jeg fikk pergo. det som var er at jeg hadde litt dårlige egg, å pergoen kan hjelpe med å styrke eggene. jeg ville vertfall spurt etter pergo, da kunne du gått på det noen ganger mens dere venter på ivf

Takk for svar! Tviler på at gyn, vil gi meg pergo, men jeg skal høre når jeg alikevel skal ringe sykehuset for å få sendt ivf papirene til uka.

Tuxi: Mange krever både røntgen og lap før ivf. Min gyn sa at kontrastundersøkelsen holdt og at det ikke var nødvendig med lap. (Selv om vi egentlig ikke har funnet ut hva som er grunnen til barnløsheten enda...) Nå håper jeg bare at min gyn og Haukeland er enige slik at jeg ikke må ta lap og utallige pergokurer før vi får ivf.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...