Gå til innhold

Symfyse-fundusmål over det grønne! i uke 25. Stoor baby??

Anbefalte innlegg

Betyr det stor baby..? er jo i utgangspunktet bare antall cm fra "skambenet" til toppen av livmora. Kommer jo helt ann på hvor i magen babyen ligger? eller? føler hvertafll gullgutten min beveger seg litt opp og ned-bort og tilsiden som det passer han..

Noen tanker?

noen med erfaring?

Fortsetter under...

Mitt mål ligger også litt over det grønne, men jordmor sa bare at han vokser godt i hvert fall :)

Tror ikke det betyr så mye nå, for de vokser så forskjellig. Dersom man ligger LANGT over nærmere fødsel tror jeg de sjekker litt nøyere.

Kan vel også bety at der er litt mye fostervann.

Jeg har hele tiden ligget over hele kurven. Ikke bare det grønne men også det skraverte rundt. Hadde venta at de flytta termin minst 2 uker før på ultralyd men det skjedde ikke. Har noen ekstra kilo så tror heller det er grunnen enn at babyen er ekstremt stor. Babyen både bokser og spraker så den har det nok bra

Jeg ligger godt over det grønne også, og spurte jordmor. Det kan tyde på mye fostervann sa hun. Og babyen kan være litt stor. Fikk høre på ordinær UL at babyen ligger litt over gjennomsnittet i størrelse. Skal på UL i uke 33 igjen. Får vel høre nærmere da..

Annonse

Vi er jo mange jo! Jeg har også symfysemål godt over det skraverte grønne feltet. På 3d ul sa de at alle måla på ungen tilsvarte en at jeg var en uke lengre på vei enn det jeg har fått oppgitt på den ordinære.

Men de vokser jo så forskjellig så ikke godt å vite.

Legen min mente at det kunne godt være at ul-terminen min er feil og at jeg egentlig er en uke lengre på vei. Hun ville gå ut fra det fremover.

Dersom symfsemålet fortsetter same utviklin, blir jeg sendt til ul nærmere fødsel for ny vurdering av termin.

symfyse målet mitt var på 28 cm i uke 23, jm suns det var litt for stort i antall uker jeg hadde gått.hun sendte meg rett til føde avd så de kunne få tatt en ul.. babyen var stor,men terminen ble omtrent den samme. jeg hadde heller ikke for mye fostevann som jm kansje trodde en stund..

Jeg ligger også over det grønne. Hadde den verste kynneren da jeg ble målt sist, og målet var langt utover det grønne.Synes hun kunne ventet litt, da detter jo magen mer ned igjen, men jeg hadde uansett ligger over "normalen":

Annonse

Hei!

Jeg ligger også over det grønne, det har jeg også gjort med mine fire forrige svangerskap. De fire første har alle vært over fire kilo ved fødsel, minste 4040g og største 4700g. Jeg er kun 156 cm høy men om det automatisk betyr at du vil få ett barn over fire kilo vet jeg ikke. Må legge til at fødslene ikke har vært fryktelige på noen måte, vondt ja men ingen andre komplikasjoner.

det var ikke bare meg nei :) Det var godt å se. Er spent på neste måling.. får håpe jeg holder linjen hvertfall. at jeg ikke stiger ennå mer.

Noen som har ligget over det grønne og født barn rundt 3500 da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...