*Lilly* Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 er det noen som vet om et sted der de selger vogndyne som ikke er altfor dyr?
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 på Jysk tror jeg de har rimelige vogndyner.. Ellers er de ikke så dyre på Kid,Princess og sånne butikker heller. Den størrelsen er også anbefalt til bruk i sengen til å begynne med, er ikke så tunge og varme:)
tiiny Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 Jeg kjøpte nettopp gåsedunsdyne på princess. De har tibud nå på babydyner i flere størrelser -30 %. Iallefall her i Stavanger... Hadde også strechlaken til vogn og barneseng og helsetepper på tilbud...
MorraTeFreja Skrevet 30. august 2006 #5 Skrevet 30. august 2006 Jeg kjøpte min på KID, den kostet 199,- Kjøpte også den neste str der (til seng), den kostet 249,-
MorraTeFreja Skrevet 30. august 2006 #6 Skrevet 30. august 2006 PS! Dun er visstnok ikke anbefalt til de små pga allergi har jeg hørt.....
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #7 Skrevet 30. august 2006 Da tror jeg du må sjekke på nytt, dun-dyner samler mye mindre fukt, støv og midd enn thermo dyner leste jeg for et par dager siden. De skal visst være mere allergivennlige enn andre dyner iflg nyere forskning, imot hva de trodde før. Det var i gamledager de mente dundyner var allergifremkallende.
minas'81&lillegull;) Skrevet 30. august 2006 #8 Skrevet 30. august 2006 Jeg kjøpte dun-dyne på princess til 200,-nedsatt fra 300,- På lappen som følger med står det at dyna er godt egnet for husstøvalergikere, bl.a. og at midd trives dårligere i dundyner. Fulgte med et lite info hefte. Dessuten kan den vaskes, og personlig syns jeg dun-dyne er bedre å sove i. Var lenge i tvil hva vi skulle kjøpe, men etter litt sjekk var valget lett. Har dun både i seng og i vogn. Mere positivt enn negativt syns ihvertfall jeg.
Gjest Skrevet 31. august 2006 #9 Skrevet 31. august 2006 men det finnes vist en termofiber dyne, en ny type som midden og bakterier sprer seg dårligere i, også som skal være helt greit å bruke også. ser de anbefaler dun, men jeg tror jeg kanksje bare kjøper fiber dyne jeg, da hverken jeg eller samboeren har noen form for allergi og jeg tror bare jeg brukte vanlig fiberdyne selv da jeg var liten. dessuten så er jeg litt redd det blir litt varmt med dun jeg. jeg synes selv det er kjempe varm- deilig men varmt- og da tenker jeg at siden man likevel skal holde en ganske "høy" tempratur på soverommet, mellom 16 og 22 grader, som er mye for meg og samboeren, så holder det i massevis med vanlig termofiber dyne. og skulle den lille fremdeles være litt kald, tviler, så får jeg bare kle på henne litt mer:) tror nok det skl agå bra jeg... dessuten er de billigere.. heller kanskje kjøpe dun til sprinkelsengen etter hvert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå