Gå til innhold

bruker dere "gravid-bilbelte"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg bruker det. Brukte det sist svangerskap også. :)

Skrevet

Jeg bruker det ikke. Har fåt vite at så lenge jeg bruker vanlig belte riktig er det trygt nok, desuten bytter jeg på med å kjøre og sitte på i 3 biler og 3 traktorer. Det hadde blitt bye styr både for meg og andre å flytte rundt på et sånt belte.

Skrevet

Nei,jeg bruker det ikke.

Bare lurer ,det blir alltid trukket frem saker hvor det har gått galt i slike sammenhenger,men hvordan vet man om det ikke hadde gått like galt om personen hadde brukt beltet....

Skrevet

Har 2 sånne gravidebelter fra to tidligere svangerskap. Var aldri heeelt fornøyd, ettersom de ble festet rundt det vanlige beltet med borrelås, og dette etterhvert ble noe slitt. Jeg følte derfor at sikkerheten for babyen gikk ned etterhvert som tiden gikk.

Da jeg ble gravid denne gang så jeg at den nye typen nå festes med kraftige trykk-knapper. Jeg fant derfor fram noen kraftige trykk-knapper fra syskrinet, og fikk mannen min til å slå dem i selv. Jeg sparte derfor flere hundre kroner, og kan fortsatt bruke de gravide-beltene jeg har fra før, og det viktigste: Jeg føler meg mye mer fornøyd og trygg nå enn jeg gjorde med mine 2 største barn...

Ideelt sett skulle jeg gjerne hatt 4 sånne belter, en til førersetet og et til passasjersetet i begge biler.. Nå har jeg et i hver bil, og flytter mellom passasjersete og førersete alt etter hvor jeg sitter.

Min utgave har strikk mellom beina - ikke så delikat når man har på kjole, men pytt sann, hva gjør vel det nå i denne sommervarmen om kjolen dras litt opp, og dessuten er det jo stort sett bare mannen min som ser den litt uanstendige påkledningen likevel, og det bør vel han tåle etter snart 14 år...

Leste et innlegg her inne før sommeren om en jente som hadde brukt det og opplevd bilulykke. Hun havnet på sykehuset med blødninger og delvis løsnet morkake. Hun fikk da beskjed om at det nok var den spesielle selen som hindret morkaken i å løsne helt. Selen reddet med andre ord sannsynligvis livet til den lille, for dersom morkaken hadde løsnet helt, ville den ikke lenger fungert, og fosteret ville ha dødd av oksygenmangel.

Jeg kan ikke tenke meg å kjøre på korte turer engang uten denne selen. Men selvsagt, dersom jeg sitter på med noen som ikke har slik sele, setter jeg min egen sikkerhet høyest og bruker den vanlige selen uansett. Hadde en venninne som i sitt første svangerskap nektet å bruke bilbelte så lenge hun ikke hadde skaffet seg gravideselen, for hun ville ikke utsette barnet for fare.... Men ved en evt. frontkollisjon, ville jo hun da ha fløyet ut av vinduet, og hun ville risikert å bli drept, eller blitt lam fra nakken og ned. Selv om hun kanskje hadde overlevd er det jo ikke sikkert at fosteret hadde gjort det samme...

Skrevet

Bruker det. Er veldig deilig å slippe presset på magen når en sitter fastspent i bilen. Bruker det flittigere denne gangen enn sist, men kjører mer bil og, så det har vel en sammenheng...

Skrevet

er de vanskelige å montere da? jeg kjører en del bil på jobb,flere forskjellige biler.. har tenkt litt på om det er så lurt å kjøre med vanlig belte,kjenner liksom det strammer litt.

hmm :)

Skrevet

På min type er det ihvertfall bare å spenne et bånd rundt seteryggen. Her i huset (dvs. bilen) er det jeg som kjører, så jeg slipper å flytte rundt på det. Hvis mannen skulle kjørt bilen alene er det jo bare å sitte på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...