Gå til innhold

nekter å ta puppen! dette går ikke lenger!

Anbefalte innlegg

Har pumpet meg i fler dager og fått opp produksjonen siden hun nekter å ta puppen. Nå som det er masse melk gidder hun fortsatt ikke. Er det nå man bare skal gi opp? Etter krangling i 3 timer nå måtte hun bare få mme. Dette er jo nyttesløst!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvorfor i ##%¤&%//(%%&% kan ikke jeg få til denne ammingen!!!!! Hun er bare 3 mnd!!!

Overfrustrert

Fortsetter under...

får du til å amme i sengen på mørkt rom? prøv å amme henne mens hun er søvnig/ gjerne i søvne.

Ring ammehjelpen for å få mere hjelp - i allefall støtte i situasjonen

Søk og på puppenekt i forumet her - masse gode tips!!!

Ja hun tar puppen om natten.. noen ganger hvertfall... ikke alltid.. har det noe å si? har søkt og har snakket med ammehjelpen.. fikk råd om å ikke gi mer mat men hun klikker helt for meg her så dette går ikke.. blir så forbanna på den som, sa jeg måtte begynne med flaska for i følge helsesøster hadde hun feil. nå er alt ødelagt :(

SLAPP AV! Babyer og amming blir ikke oedelagt saann paa en to tre!!!

Dette med amming i soevne er maaten puppenekt loeses paa...

Fjummsi, vaar puppenektekspert her inne, jobbet seg igjennom det i syv(!) mnd, fra 3-10mnd alder. Barnet er naa omtrent 20mnd(?), dier enda og de ser frem til aa muligens tandemamme henne og nr to sammen. (Sier ikke det kommer til aa ta syv mnd for deg altsaa!)

Fjummsi ammet i forbindelse med soevn, og i slynge hele denne tiden, og barnet var fullammet i praksis mer enn 7mnd. Hun fikk barnet til aa ta korte lurer slik at det tok brystet i soevne, de samsov slik at hun spiste masse paa natten.

Her er en fin traad til deg:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/3304340

Takk fortråden og oppmuntringen Expat

Jenta mi har fått flaske over fler dager nå.. Redd hun er sulten. Leste at de andre ikke gjorde det så da er vel løpet kjørt? Kan jo ikke bråslutte medmat til henne. Nå pumper jeg og hun får på flaske..

hi

Annonse

Ok det skal jeg gjøre men er bare redd hun fortsatt skal skrike og gråte bare hun ser puppen :( Men skal prøve så godt jeg kan på natten.. Vanskelig på dagen da. Har jeg riktig uflaks kan jeg jo nettopp ha pumpet masse ut og hun vil suge, og pumper jeg ikke går produksjonen ned noe den ikke kan! Renner ikke akkurat over her for å si det sånn. sukk.

Nå blir jeg litt lite her en stund, men om du vil ha mailadressen min er det [email protected]. Kan ikke love at jeg svarer så fort, for her er det full fart til over helgen. Expat har oppsummert vår historie veldig fint, og det som er hemmeligheten er å prøve å slappe av OG IKKE FØLE SEG AVVIST! Det er nemlig kjempetøft når babyen ikke vil ha, og man bekymrer seg nesten i stykker.

Finn de situasjonene barnet tar brystet og oppsøk de situasjonene. Begrens for all del ikke nattammingen selv om det er slitsomt, det er ofte da babyen får i seg maaaaaasssssse melk! Om du klarer å ikke ha noen planer utenfor huset i noen dager, og gir pupp i forbindelse med søvn går det ofte greit. Om du klarer det, kutt flaska, men det er ikke så lett, jeg vet det. Jeg tror at flaske kan forlenge en slik periode, og for noen er det den som får det til å gå helt i stå. Om det er greit for den det gjelder er det ikke noe i veien for det, altså, men om det er amming som er målet er det jo lurt å tenke på det.

Lykke, lykke til! Puppenekt er ikke moro, men det varer sjelden så lenge. Snuppa mi er særdeles sta, og heldigvis var det ikke like ille hele tiden i de 7 mnd det varte... Bare nesten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...