Gå til innhold

bruker dere "gravid-bilbelte"?


Flyme

Anbefalte innlegg

Har en litt bekymret mann som vil at vi skal kjøpe et sånt....

Han har lest at man ske bruke det fra når man er 2 mnd på vei, og det er vi nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker ikke sånt belte, brukte det heller ikke i forrige svangerskap, men vurderer å kjøpe ett nå. Sist gang satt jeg fast beltet og tok bare den delen som går på skrå over kroppen, satt på den delen som skal over magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått til innkjøp av et sånt belte. Er 10+5 nå, men venter med å bruke det til livmora har kommet opp av bekkenet. Før den tid er jo livmoren og den lille godt beskyttet :)

 

Jeg svarte på en konkurranse på en nettside for izysleep barnesete (husker ikke nettsiden desverre) og fikk et belte i posten for halv pris, dvs199kr...

 

Noen som har linken kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik må du ikke gjøre, det kan være kjempe farlig om du skal være uheldig å komme i en kolisjon!!! Tenkte bare at du måtte advares:) Selen vil ikke virke slik den er ment og kan faktisk komme til å skade deg og/eller babyen. Så om du ikke liker at beltet er over/under magen så invester i et slikt gravid belte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ironisk....sitt no her å e inne på ulike chatter,og nåe eg leste dette måtte eg bare riste på hodet.

Eg e desverre av dem som nesten aldri bruke belte. Va en snartur på butikken i ettermiddag og tenkte med meg selv: Æsj,eg gidd ik ta det på. Kan jo være farli for babyen og, så no hadde eg liksom ei god unnskyldning førr meg sjøl, tenkte eg. Vel..beltekontroll det va og no e eg 750 kr fattigere,,men har forhåpentligvis lært nåh.

Ka dk trur? hvos eg skriv til politiet å sei at eg torte ik bruke belte sia eg e gravid, slipp eg bota da???

Tjihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har faktisk større grunn til å bruke belte nå når du har baby i magen. Om du kresjer uten belte er du og babyen svært sårbare, dere vil bli kastet rundt. babyen vil bli trykt mot rattet eller dere kan bli kastet ut frontruta... hørest ikke bra ut, nei. Om dere har på beltet har dere jo en sjanse:)

 

Tenk på babyen og ha på beltet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på snarvisitt fra "bli gravid"...

 

BRUK GRAVIDBELTE sier bare jeg! Da jeg var 21 uker på vei med sønnen min krasjet jeg to ganger i autovernet i 80 km/t... Støtene utløste ikke airbagen, men jeg fikk meg en real smell! Hadde smerter i nakke og korsrygg og hadde ganske frynsete nerver etterpå, men babyen hadde det helt supert! Og jeg er overbevist om at det var gravidbeltet som reddet det lille knøttet mitt! Jeg ble slengt hit og dit i bilen!

Bilen ble egentlig totalvrak... Rammeskeiv i fronten...

 

Så når jeg bir gravid igjen kommer jeg ikke til å drøye med det beltet! Det skal på plass, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bestilte et slikt belte inne på den konkurransen, er vel 3 el 4 uker siden, håper på å få det snart. Alt for den lille spiren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pike 24

 

har lest en bør bytte til nytt belte vis enn krasjer.. kan være svakheter i belte... ville bare si det:)

 

 

i vår bil er det alarm vis en ikke bruker belte sien i fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg vet det! :-) Flott at det er fler som er klar over det! Vi kjøpte oss ny brukt bil MED ABS! Vraket solgte vi til et verksted drevet av en utenlandsk familie... Vi hadde bare delkasko så ingenting gikk på forsikringen... Vi fikk til og med regning på 5000,- for autovernet!!!! Tapte vel rundt 45000,- men fikk beholde det mest verdifulle! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt bilbelte for gravide. Er er uke 11 og har brukt det i et par uker. Bruker det ikke konstant (for flytter det ikke med meg ettersom hvor jeg sitter i bilen) - men bruker alltid bilbelte da!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bare opp feilmelding når jeg går inn på den siden. Er tilbudet over? Eller må jeg bare vente tålmodig på at siden skal komme opp og gå igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer egentlig disse beltene? Og hvordan ser de ut? Hadde aldri hørt om dem engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...