Gå til innhold

Gifter meg på lørdag. Er det lov med et glass rødvin?

snoopiloo

Anbefalte innlegg

Hei modne medsøstre.

Har bare så lyst til å høre hva dere mener om dette. Jeg er nå 18 uker på vei, og har et helt normalt svangerskap så langt. Forsøker å spise sunt, røyker ikke og er i fysisk aktivitet. Har ikke touchet en dråpe alkohol så lenge jeg har vært gravid. Er 39 år og mamma til jente på 16 fra før.

Vel... på lørdag gifter vi oss, og jeg kjenner lysten på denne dagen å unne meg et glass rødvin til middagen.

Hva mener dere? Er det totalt forkastelig og en fy-tanke! eller ..... Klem

Fortsetter under...

Min mening: JA!

På en sånn dag er det lov å unne seg et glass rødvin. Vet at mange er veldig "fanatiske" når det gjelder graviditet og alkohol, men et sted går grensen mener nå jeg.

Vil legge til at jeg har tatt meg et glass rødvin selv, og det var ikke for å feire noe så stort som du skal på lørdag! ;-)

Forresten: Gratulerer så mye - håper dere får en flott dag! Kos deg!

Hei

Jeg giftet meg for snart 3 uker siden og da var jeg 18 uker, jeg drakk et halvt glass med champagne og har ikke dårlig samvittighet for det. Så jeg syns godt du kan unne det et glass rødvin, det skal jo bare være sundt og. Er sikker på at de gravide damene i frankrike drikker rødvin hver dag så da kan vi ta et på en sånn stor dag.

Lykke til, det er helt fantastisk og pass på og få nok hvile dagene før den store dagen da :)

Grattis!

Champagne er noe av det reneste du kan drikke med alkohol i, nyt glasset eller 2 stk, tenk alle som har stor festet før de fannt ut at de var gravide...vi er blitt normale vi barna deres...!

Legene tørr ikke si at et glass er ok, har legevenn som fortalte meg det, noen har jo ikke "normale" grenser. Han sier et sjeldent glass ikke kan skade noe, drikk mye vann til!

Annonse

NEI!!! IKKE gjør det! Det er ikke en forkastelig tanke, men hadde vært en forkastelig handling. Hva om det skjer noe med fosteret underveis, og du vet at du tok det ene vinglasset.... da vil du få deg noen tanker som ikke er så enkle i ettertid....... men lykke til med giftermålet, og ha en strålende dag!

Jeg giftet meg selv i 7.mnd for 2 år siden, og unnet meg å skåle med gjestene i vin under middagen, ble vel ikke til at jeg svelget mer enn fire, fem slurker - maks et halvt glass - og jeg hadde ingen dårlig samvittighet for det. Nå var jeg jo også kommet sålangt i svangerskapet, hadde vel ikke gjort det dersom jeg var i første trimester når alt utvikles.

Tror du iallefall fint kan drikke et halvt glass uten at noe galt skjer, det skal nok større mengder til før det skjer skade er jeg overbevist om.

Viktigst av alt er at du gjør det som føles bra for deg.Lykke til og kos deg !!!

Klart du kan! Tenk på alle de som har tatt seg en skikkelig fuktig runde på byen før de visste at de var gravide. De har da fått normale barn for det!

Engelse forskere mener det ikke er skadelig å drikke litt med måte, at det til og med er sunnt med et glass rødvin. Men norske forskere mener man ikke skal drikke i det hele tatt. Så hvem har rett? Har vanskelig for å tro at nordmenn er allvitere her. Og bare tenk på alle de som går gravide i frankrike og italia. Tror du de damene er fullstendig måteholdne? Nei.

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å drikke et glass på en slik dag.

Det har jeg gjort, når jeg var på bryllupsreise. Tror ikke babyen tar skade av noen få munnfuller. Å drikke seg ordentlig full, derimot, er jo ikke bra.

Hei snoopiloo

Problemet med å drikke alkohol er at kroppen danner en gift i nedbrytingen. dvs. at mengden og tempoet har mye å si OG evnen til å absorbere denne giften (det er individuelt faktisk). Jeg syns at man skal unne seg et glass vin VISST det ikke gir dårlig samvittighet. For hva skulle være vitsen da? Det kan være lurt å drikke dette vinglasset veldig sakte kanskje sammen med et stort glass vann.

Takk til alle for svar - uansett holdning til temaet. Dagen ble flott på alle måter, og litt rødvin ble det til maten. Var på 18 ukers ultralyd i uken etter bryllupet, og der lå det ( sannsynligvis en liten pjokk) og vinket til oss.

Det er vel det som kalles LYKKE!

Høstklem fra snoopiloo

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...