Gå til innhold

Hvordan vet jeg at hun har "tømt" puppen ordentlig?

Anbefalte innlegg

De første ukene kunne snuppa ligge 30 min og suge på hvert bryst. Nå er hun nede i 5-10 min på hver side. (Hun er 2 mnd gammel). Etter at hun har spist 5-10 min grynter hun, vrir seg unna og slipper. Har jo lest at det er viktig å tømme brystet før man tilbyr det andre, men hvis jeg forsøker å legge henne til på nytt på samme bryst nekter hun å ta det.

Kan jeg stole på at tulla har tømt skikkelig etter så kort tid? Må legge til at utdrivningsrefleksen er på topp, melken spruter opp mot en halv meter hvis jeg tar henne vekk fra brystet :)

Fortsetter under...

Hvis hun virker fornøyd etter måltidet er de sikkert ok. De blir ganske effektive ettrhvert skjønner du. Du ser det jo på vekta om hun går opp slik hun skal ( men hun suger jo lenge nok da høres det ut som)

hvis du vil at hun kanskje sakl suge litt lengre på ene siden for å få med nok fet melk (hvertfall av det første brystet kanskje?) nså kan du massere litt på brystet iretning brystvorta slik at melken strømmer litte bedre igjen (fet melk renner ofte litt saktere). Lurt å gjøre det før hun blir urolig da selfølgelig

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...