Gå til innhold

Første legetime


ღDidrikmamsenღ

Anbefalte innlegg

Skal ha min første legetime i morgen. Ser ut som det virker tidlig da dere andre ikke får time før rundt uke 12. Jeg er 6 uker på vei i dag. Men gleder meg nå til den første timen jeg, spennende :) Bare håper alt er i orden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener ikke å være gledesdreper, men ikke ha for store forventninger til første legetime.De fleste leger tar kun blodprøver, fyller ut helsekort for gravide, måler blodtrykk og vekt. Ellers fyller de ut skjema for innsøking til ordinær ultralyd i uke 17-19, og noen tar gu og celleprøve. Dersom du er et stykke på vei kjenner de da på livmorens størrelse og om den stemmer ifht hvor langt du er på vei. Men har hørt at det er vanskelig å kjenne forskjell på en ikke-gravid livmor og en gravid livmor før etter uke 8 ca.

 

Så noe svar på om alt er bra eller ikke kan desverre ikke legen gi deg, med mindre han/hun har ultralyd-apparat på kontoret, men det er det nok få som har...

 

Uansett, lykke til i morgen :) Spira di sitter nok godt den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er alltid kjekt å komme i gang med kontroll hoss lege men du må ikke ha for store forhåpninger for du får ikkje svar på så mye den første timen , det er mest papirarbeid og blodprøver så blir gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også min første legetime i uke 6, og jeg synes det var veldig greit å kunne fortelle det, pluss at jeg fikk med meg masse info skriv både til meg og samboeren min, om det å bli foreldre og hvordan svangerskapet utvikler seg! Jeg fortalte også hvilket sykehus jeg gjerne ville ha som fødested, og han skrev da en søknad slik at jeg hadde større sjangse for å få det valget jeg ville ha,siden jeg var så tidlig ute!!

Gled deg til lege timen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også første legetime rundt uke 6-7.Syns det var greit å komme i gang litt tidlig da dette er første.Pratet og fylte ut papirer og så fikk vi med en fin bok.. Men legen min tok ingen blodprøver, så det skal jeg gjøre neste gang (11 sept). Det var visst litt for tidlig å ta prøver når jeg var der for han hadde uansett ikke fått sjekket det han skulle..

 

Men greit å ha vært der da!!

 

Gleder meg til å snart få litt mage og faktisk føle meg litt gravid!!Er 8+1 og følger ikke akkurat at det vokser en liten krabat inni her..:-))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært til første legetime. Tappet maaaaaaasse blod, og testet for kalmydia i urinprøven. Ser det er mange av dere som er til GU, legen min sa at det var det slutt på fordi de hadde funnet ut at det var risiko for abort ved GU inngrep. Glad jeg slapp jeg :) Er 6+1 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei malin, -og vel overstått legetime..:)

 

Jeg stusset litt på det du skriver at legen din sa om GU.

At det øker risiko for abort..

 

Sa han noe mer om dette??

 

Jeg ble heller ikke undersøkt der nede, og innrømmer jeg ikke krevde det heller..:) Trodde det var fordi jeg har gjort dette før..

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han sa bare at det var funnet ut litt om det og at det var slutt med GU nå. Veldig glad for det uansett, for har en venninne som miste pga GU når hun var til legen på kontroll. Og denne legen var veldig klar på at det var hans feil at hun mistet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...