Gå til innhold

vekt uke 25.vil bare vite om jeg er normal?

Anbefalte innlegg

jeg har bare gått opp 2 kg..og er litt bekymra for det da..jeg er veldi sunn i kosten spiser jeg noe annet en hvit grønn eller gul mat kommer detoppjenn,spes rød og fet mat.hmm...hormoner er veldi merkeli går med to gutter for 2 gang.den ene er død,begge gangene,men sist hadde jeg lagt på meg 15kg til nå i sv.skapet.

Fortsetter under...

Er i uke 27 og har gått opp ca 2,5 kg. Men regner med at det kommer flere etterhvert.

Første gang gikk jeg opp 18 kg, og andre gang 6 kg.

Så lenge symfyse-målet øker så får jo babyen det den trenger.

Har ikke vært hos jordmor enda, men blir spennende å høre hva hun sier. Legen min veier meg ikke....

Normal, ja... ikke lett å si hva som er normalt :-)))

Jeg tror at det har mye å si hva du veier _før_ du blir gravid.. Det virker som det har mye å si for min egen del i hvertfall... Jeg var veldig tynn da jeg ble gravid og la på meg rett og slett fordi jeg ikke lenger løp 5 dager i uken...

En nabo av meg er like langt på vei som meg (en uke kortere, jeg er i uke 28 nå), har lagt på seg 5-6 kilo. Jeg har nesten lagt på meg dobbelt så mye som henne (9 kg), men veier fremdeles mye mindre enn hva hun gjorde da hun ble gravid. (hun veier rundt 20 kg mer enn meg).

Regner med å legge på meg rundt 15 kg dette svangerskapet..så får vi ser hvordan det går..

Skjønner godt at du ikke orker spise fet mat, ja.. Klarer ikke chips engang, jeg! - og det var jeg kjempeglad i!!! - kjøtt er også pyton. *blærk*

Annonse

Da jeg var i uke 24 hadde jeg også bare gått opp 2 kilo.. Er i uke 27 nå, og har gåt topp 3 kilo til på de 3 ukene.. Så kanskje de kommer plutselig.. Det med vekt er veldig individuelt, så ville ikke bekymret meg hvis jeg var deg..

Hei.. Jeg er i uke 26, lagt på meg 6kg, kanskje mere, 3 uker siden sist veiing... har spist helt normalt.. jeg tror d er veldig individuelt,vi er alle forskjellige..

Jeg klarte ikke fet mat de 5 første månedene, men nå er jeg blitt veldig glad i snop..hihi..

Så du er nok helt normal katti78,kos deg med maten og nyt svangerskapet;-)

Er i uke 26 ( 27 i følge bim) gått opp 5 kg. Fet mat byr meg i mot også.... Rart det der!! Digga cheesburger før, nå klarer jeg det ikke. Var på BK her om dagen, gleda med til en "bedre middag", men alt havnet hos sambo.... blæh...

Er 25 + 5 uker i dag og har gått opp 8-9 kg. Har høgt symfysemål og bebisen er relativt stor. Legen har sagt jeg må leve som normalt, og det gjør jeg, faktisk enda litt sunnere (med tanke på mat i allefall), men likevel...

Har gått opp 9,5 kg (27+5), veide meg hos legen idag. Hun sa det var helt flott, og at jeg ikke hadde lagt på meg mer enn jeg behøvde... tror nok også det er vanskelig å si noe om hva som er normalt. Jeg er relativt liten og tynn og veier lite fra før. Symfysemålet ligger litt over gjennomsnittet..

Annonse

Hei bobaloos med Mia i magen.

Du er i såfall ikke alene om å være unormal. Jeg har lagt på meg 13-14 kg og er i uke 26. Har ikke så stor mage jeg.. så det ser ut til at graviditeten har lagt seg rundt rumpe, lår og armer...sukk..

ja ja.. det går jo bort. Jeg spiser heller ikke usunt...

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Da jeg var hos legen for 2 uker siden (var da 21+5) hadde jeg gått ned 1 kilo.

Dette er mitt første svangerskap så jeg har ingenting å sammenlikne med, men jeg er fornøyd jeg! Skal sies at jeg har endel ekstra kilo å dra på fra før, så det gjør ikke noe at jeg ikke har gått opp noe ennå.

Jeg har spist sunt i svangerskapet, har nesten ikke hatt lyst på søtt. Har derfor ikke spist noe særlig snop og brus (gjør egentlig ikke det til vanlig heller).

Den største forskjellen er at jeg nå spiser få og mange måltider i stedet for kun ca 3 måltider hver dag. Har nok økt forbrenninga ganske betraktelig!

jeg er en av de man kan telle på en hån på denne linken da..

uke 26 + 1, ått opp 15kg

synes ikk det er mye jeg

og synes det er rart at det er så få som har gått opp over 10kg..kommer ann på str før. jeg vil si jeg var normal..(hva nå enn det er :))

hei, før gravid veide jeg ca 65, nå veier jeg 82.... ingen trur meg når jeg sier det, de er nok fordelt godt på mine 179 lange...jeg syns ikke magen er stor heller, så spent på hva JM sier på mandag......

Jeg veide ca 53kg da jeg ble gravid og nå veier jeg vel 61kg så det er 8 kg det. Det syns ikke så godt og de fleste syntes magen min er temmelig liten. Mitt første svangerskap (jente), så jeg regner ikke med å bli så stor, selv om noen blir veldig store når de går med jenter. Vet ikke symfysemålet mitt for legen sa ikke noe om det, men den må være normal ellers hadde han sagt noe. Ikke en mann av mange ord, nei...

Spiser stort sett som før, mye frukt og grønt - kjøtt har jeg aldri vært glad i...

Jeg har lurt litt på om det er slik at de som var veldig små-og veide lite før dem ble gravide legger på seg litt ekstra.

At kroppen på en måte lagrer opp litt???

Jeg veide fra 46-48 kg før jeg ble gravid,,er 165cm høy.

Er nå i uke 28 og har lagt på meg totalt 8-9 kg.

Og at dem som kanskje er litt større fra før ikke legger på seg så mye???

Eller er alt generellt fra person til person?

Vi er alle forskjellige. Sist svangerskap la jeg på meg 7 kg, og en uke etterpå hadde jeg tatt av 14...så egentlig tok jeg av. Fikk en frisk og fin gutt som var helt "gjennomsnittlig" stor. Jeg var ganske dårlig og spydde hele svangerskapet og hadde som du sier absulutt ikke lyst på snop, brus eller fet mat...og en masse annet. Har kanskje ikke spist så sunt på mange år.

Denne gangen er jeg mindre dårlig, og har nok lagt på meg litt mer.....men ikke mye mer da....vi får se om 3 mnd....Denne gangen tåler jeg dessuten litt mer mat (feks kjøtt), men synes fortsatt en del usunn mat er ganske pyton...

Før svangerskapet var jeg sikkert noen kg for mye, så det kan jo også være en del av grunnen til at jeg ikke trengte å legge på med veldig mye.

Tror nok du hadde fått beskjed dersom du skulle bekymre deg....det er jo de som blir kjempedårlige og tar av x antall kg...og noen av disse må jo på sykehus også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...