tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 Har dere tenkt å ha dette i sengen? Føler jeg har hørt noe om tisselaken og kvelingsfare eller var det krybbedød? Noen som husker? Hvis man ikke bruker tisselaken: Er det veldig vanlig at de små tisser ut madrassen sin? Er jo et helt prosjekt å vaske madrass og sånn etterpå Tisselaken høres i grunnen lurt ut hvis dette er et vanlig problem som skjer veldig ofte, og hvis det ikke er farlig for baby...
baby3-2013 :) Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Jeg har ikke tenkt til å ha det i sengen nei. Har hørt at det blir veldig klamt og ubehagelig, uansett skal ikke lakenet ligge under hode til bebien da. Jeg skal bruke engangskladder/laken (Tena/Attends). Tror de puster litt mer + at de beskytter nok madrassen bra også tror jeg (håper jeg).
EleResa Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 Jeg vil tro de er like tette i bunnen som tisselaken, de er jo belagt med plast de også.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 Blir veldig klamt med tisselaken rett under det vanlige lakenet. Blir gjerne en del spy og tiss (ihvertfall om du får gutt - de tisser seg gjerne mer ut) og å få dette rett i madrassen er jo lite festlig. Brukte tisselaken rett under det vanlige lakenet til å begynne med. Men ja, det ble veldig klamt og ekkelt. Kjøpte derfor en overmadrass. Har nå denne oppå tisselakenet og det fungerer veldig greit. Overmadrassen er det bare å hive i maskinen når uhellet er ute.
Stratos med 3 barn Skrevet 30. august 2006 #5 Skrevet 30. august 2006 Jeg har prøvd podens tisselaken jeg da ) Hehehe, vel ja, det blir klamt, men med et håndkle mellom laken og tisselaken gjør det susen (gjorde i hvertfall det for meg). Vi får nå vente å se på det real thing, men jeg skal i hvertfall forsøke dette for å få tisset ut hele madrassen uten å ha forsøkt å unngå det ønsker jeg heller ikke! PS: for at ingen skal tro jeg er helt gal. Jeg har ikke tissa i tisselakenet, men lagt det på min egen seng for å se. Dette også med tanke på en eventuell vannavgang om natta )
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 30. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2006 hehehe Jeg så for meg at du testet lakene "helt ut" ja Men tisselaken er altså kjekt. Bare man finner en "puste" løsning for det?
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 30. august 2006 #7 Skrevet 30. august 2006 Vi tenkte også vi skulle ha det under overmadrassen.
Millanaramor med termin 21.okt Skrevet 31. august 2006 #8 Skrevet 31. august 2006 Hei. Jeg har kjøpt frottè med plastikk-bakside, og skal klippe det opp i biter på 30-40 cm x ca en meter. Legger da dette utenpå lakenet i senga, sånn ca der rompa blir liggende. Så hvis det skulle bli en lekkasje er det bare å skifte ut denne og slenge den til vask. tenkte jeg skulle ha ca fem stykker liggende slik at jeg har noe å bytte på. Tror jeg betalte 55 kroner per meter for dette tøyet, og det er vel ca 1,5 meter bredt.
Gjest Skrevet 31. august 2006 #9 Skrevet 31. august 2006 Nei, det blir for klamt og ekkelt. Har heller kjøpt vaskbar overmadrass så det blir mer behagelig for småen:) (han har jo uansett bleie. Hvor mye søl kan det bli...?)
Møøø Skrevet 31. august 2006 #10 Skrevet 31. august 2006 Jeg har en overmadrass av merket DRY til vår snuppe på 2,5 år. Passer utmerket i sprinkelsenga. Er vaskbar og har plastikk-underside. Ikke klam i det hele tatt. Var litt dyr, men men...
Stratos med 3 barn Skrevet 31. august 2006 #11 Skrevet 31. august 2006 Tror det skal være lurt altså! Våre foreldre brukte det visst også har jeg hørt... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå