Gå til innhold

tisselaken i sengen? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tenkt å ha dette i sengen? Føler jeg har hørt noe om tisselaken og kvelingsfare eller var det krybbedød?

Noen som husker?

Hvis man ikke bruker tisselaken:

Er det veldig vanlig at de små tisser ut madrassen sin? Er jo et helt prosjekt å vaske madrass og sånn etterpå

Tisselaken høres i grunnen lurt ut hvis dette er et vanlig problem som skjer veldig ofte, og hvis det ikke er farlig for baby...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke tenkt til å ha det i sengen nei. Har hørt at det blir veldig klamt og ubehagelig, uansett skal ikke lakenet ligge under hode til bebien da.

Jeg skal bruke engangskladder/laken (Tena/Attends). Tror de puster litt mer + at de beskytter nok madrassen bra også tror jeg (håper jeg).

Skrevet

Jeg vil tro de er like tette i bunnen som tisselaken, de er jo belagt med plast de også.

Skrevet

Blir veldig klamt med tisselaken rett under det vanlige lakenet.

Blir gjerne en del spy og tiss (ihvertfall om du får gutt - de tisser seg gjerne mer ut) og å få dette rett i madrassen er jo lite festlig.

Brukte tisselaken rett under det vanlige lakenet til å begynne med. Men ja, det ble veldig klamt og ekkelt. Kjøpte derfor en overmadrass. Har nå denne oppå tisselakenet og det fungerer veldig greit. Overmadrassen er det bare å hive i maskinen når uhellet er ute.

Skrevet

Jeg har prøvd podens tisselaken jeg da :o) Hehehe, vel ja, det blir klamt, men med et håndkle mellom laken og tisselaken gjør det susen (gjorde i hvertfall det for meg). Vi får nå vente å se på det real thing, men jeg skal i hvertfall forsøke dette for å få tisset ut hele madrassen uten å ha forsøkt å unngå det ønsker jeg heller ikke!

PS: for at ingen skal tro jeg er helt gal. Jeg har ikke tissa i tisselakenet, men lagt det på min egen seng for å se. Dette også med tanke på en eventuell vannavgang om natta :o)

Skrevet

hehehe

Jeg så for meg at du testet lakene "helt ut" ja ;)

Men tisselaken er altså kjekt. Bare man finner en "puste" løsning for det?

Skrevet

Vi tenkte også vi skulle ha det under overmadrassen.

Skrevet

Hei. Jeg har kjøpt frottè med plastikk-bakside, og skal klippe det opp i biter på 30-40 cm x ca en meter. Legger da dette utenpå lakenet i senga, sånn ca der rompa blir liggende. Så hvis det skulle bli en lekkasje er det bare å skifte ut denne og slenge den til vask. tenkte jeg skulle ha ca fem stykker liggende slik at jeg har noe å bytte på. Tror jeg betalte 55 kroner per meter for dette tøyet, og det er vel ca 1,5 meter bredt.

Skrevet

Nei, det blir for klamt og ekkelt. Har heller kjøpt vaskbar overmadrass så det blir mer behagelig for småen:) (han har jo uansett bleie. Hvor mye søl kan det bli...?)

Skrevet

Jeg har en overmadrass av merket DRY til vår snuppe på 2,5 år. Passer utmerket i sprinkelsenga. Er vaskbar og har plastikk-underside. Ikke klam i det hele tatt. Var litt dyr, men men...

Skrevet

Tror det skal være lurt altså! Våre foreldre brukte det visst også har jeg hørt... :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...