Gå til innhold

Babyens bevegelser og spark

Tindra38

Anbefalte innlegg

Når jeg leser inne på 2. trimester, her ligger det ikke så mange slike innlegg, får jeg inntrykk av at babyene sparker og rører masse på seg i løpet av dagen fra 15-16 uke - gjerne før.

Har snakket med ett par venninner som fikk barn relativt nylig (1-2 år siden), og de kan ikke huske at aktiviteten ble så høy før senere - fra uke 20 +. Jeg er i uke 22, og det er faktisk fortsatt ganske rolig - mesteparten av tiden. Pappaen har kjent spark utenpå en gang.

Er det noe med eldre mødre? ;) Får vi "tregere" barn (spøk). Kan legge til at særlig min ene venninne opplevde masse aktivitet siste trimester og fikk en meget aktiv datter.

Hvordan er det med dere her inne?

Fortsetter under...

Hei.....

Jeg leser også om at folk kjenner spark helt ned i 10-12 uker syntes det er unormalt tidlig!!!!!!!! Men vi er nå alle forskjellige.....

Jeg kjente ikke noe særlig med aktivitet føre jeg var 21-22,men etter det så blei det jo bare mer og mer...

Er nå i uke 33+2....

Bare la det få litt mere tid,når det først begynner så kommer det for fult :-)

Har fire barn fra før og kan heller ikke minnes at det var noe særlig med liv og kjenne føre uke 20 da heller!!!!

Vi er da ikke gammle vi ;-))

Hei,

Skjønner hva du mener. Jeg kjente spark en kveld i uke 16, men etter det så kjente jeg det ikke før uke 19. Men morkaken min ligger litt i vegen og demper noe. Synes det er rart at man skal kjenne ned i uke 10-12- jordmora mi indikerte at meget liten sjanse for noe slikt- fosteret ikke sterkt nok. Jeg må innrømme at jeg ikke brukte særlig energi på å kjenne etter spark før etter uke 20, kanskje der feilen ligger? Synes uansett i begynnelsen at det er vanskelig å skille mellom andre ting som skjer i magen og babyen......

hei

Jeg kjente bevegelse på 10+5!! Helt sprøtt. Hadde kjent det tidl. på dagen. Så om kvelden satt jeg å så på TV og da kom det igjen og heldigvis satt mannen min rett ved siden av så han kjente det også. Dette er nr. tre så jeg vet hva jeg snakker om. Nå kjenner jeg kanskje spark 1-3 ganger daglig. Ny erfaring for meg for de andre to har ikke gitt liv fra seg før uke 19-20. Var på ultralyd i går og da så jeg at den lille lå ikke i ro hele den seansen på ca. 20 min.

Annonse

Hei

Je sniker meg inn hit fra DIB. Fikk verdens nydeligste datter i februar, vår første.

Jeg merket spark/bevegelser fra uke 16 hver dag. Men jeg var ofte redd for jeg syntes ikke jeg hadde så veldig mye bevegelser.

Blir faktisk kvalm når jeg hører de snakker om at man skal telle sparkene og skrive opp på skjema, da hadde jeg gått og vært livredd for at noe var galt HELE tiden for hun beveget seg ikke så mye.

Men til tross for at hun var veldig lite aktiv i magen, hadde jo selvsagt enkelte kvelder der hun virkelig tok igjen for de siste 3 uken så har vi i dag en jente på 7 mnd. som er kjempeaktiv.

Så hos meg har det ikke vært sammenheng med aktiviteten i magen og utenfor.

Ønsker dere alle lykke til med svangerskapet deres.

Hei

Je sniker meg inn hit fra DIB. Fikk verdens nydeligste datter i februar, vår første.

Jeg merket spark/bevegelser fra uke 16 hver dag. Men jeg var ofte redd for jeg syntes ikke jeg hadde så veldig mye bevegelser.

Blir faktisk kvalm når jeg hører de snakker om at man skal telle sparkene og skrive opp på skjema, da hadde jeg gått og vært livredd for at noe var galt HELE tiden for hun beveget seg ikke så mye.

Men til tross for at hun var veldig lite aktiv i magen, hadde jo selvsagt enkelte kvelder der hun virkelig tok igjen for de siste 3 uken så har vi i dag en jente på 7 mnd. som er kjempeaktiv.

Så hos meg har det ikke vært sammenheng med aktiviteten i magen og utenfor.

Ønsker dere alle lykke til med svangerskapet deres.

Hei, venter min første i januar og er 35 år.

Kjente liv i uke 12 og fram til uke 16 ca. 3-4 ganger... Tror ikke det var en fot eller arm, men heller hele fosteret som "dundret" inn i siden... Fra uke 16 har jeg kjent sprell og spark hver dag, og sterkere med tiden. Kjenner mest når jeg er i ro, og det er vell også da det er lettest å kjenne liv. Har hatt to UL, og da er det rene sprellemannen der inne.

Det er mange faktorer som spiller inn om når man kjenner liv, og hvor mye... Tror det er like vanlig å kjenne liv i uke 16 som i uke 22 for første gang. Kjekt e det i allefall :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...