Gå til innhold

nå begynner..(litt langt, men)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg å grue meg litt til den lille babyen vår kommer! Ikke fordi vidunderet ikke er velkommen! Det er den..

Men jeg er redd jeg ikke lenger greier strekke til. Jeg er 20 år, men kanskje litt gammeldags. Jeg er vandt til at det er jeg som skal ta meg av alt husarbeid og matlaging, regninger osv. Jeg MÅ gjøre det.. ellers blir det heller ikke gjort! Mannen min er med andre ord bortskjemt. i tillegg til dette går jeg i full stilling på jobb. Samboer har hjulpet til i "krise perioder", dvs når jeg er utslått pga bekkenløsning og ikke kommer meg ut av sengen. Da kan det hende han setter på en maskin med klær, rydder kjøkkenbenken og lager middag. Er rett og slett vanskelig å sette han i arbeid å få han til å bli mer aktiv. Jeg er redd jeg ikke greier strekke til å få gjort alt når den lille kommer. Jeg er opptatt av å ha et presentabelt hjem, slik jeg vokste opp, middag på bordet til mannen kommer hjem fra jobb osv.

Dette går meg på nervene! Noen råd om hvordan man kan strekke til? noen tips? Eller finner jeg en rutine etter hvert slik at jeg får tid til alle huslige ting før kl 16.00??

Håper noen har tatt seg tid til å lese og kan komme med noen gode råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har snart 4 barn ågjør alt av husarbeid her hjemme!!går fint det.du finner rutinene!dagene har en tendens til å gå i ett!!!

Skrevet

Hei

Du høres ut som meg, eller rettere sakt den jeg var for ti år siden (da var jeg 20). Mitt råd er at du må jobbe med deg selv! Jobb med tanken på at ikke alt må være perfekt! At middagen ikke må være klar kl 4 og dessuten ikke må bestå av poteter etc. Lær deretter opp mannen din litt sånn at du føler at ting blir gjort riktig og på din måte, men du må slippe han til, la han pøve og bevise at også han får det til! Man kan få hjelp av treapauter for å slippe kontrollen litt altså.

Jeg har lært meg å slappe mere av og jeg har lært meg å dele ansvaret med min mann. Det er nok fremdeles jeg som gjør mest inne, men vi har biler og hage osv også, så mannen min har i tillegg endel jobb der. Du kommer bare til å slite deg ut og det er det ingen som tjener på! Det som hjalp meg endel i starten var å skrive lister etc over ting som måtte gjøres innen en uke, også huket vi av etterhvert som ting ble gjort. Da slapp meg mase på mannen min og det syntes jeg var en lettelse i hvertfall :o)

Og mannen din ar du tak i og tar en skikkelig samtale med slik at han forstår hvor viktig det er at dere deler på ansvaret og at han tar sin del av arbeidet uten at du må mase.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...