Gå til innhold

Til dere som har peiling på moden livmortapp m.m....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde for to dager siden masse menssmerter og kynnere som kom og gikk hele kvelden og store deler av natta -uten at det tok seg opp. Jordmor sa det var kjempe bra, og kan være et tegn på at det åpner seg litt uten at jeg egentlig legger så mye merke til det. Håper det vil ha kortest mulig fødsel. Men hun sjekket ikke åpning.

Ble så nysgjerrig selv i dag at jeg tok meg den frihet å sjekket litt selv - hehe. Selve tappen er der fremdeles, og er ca en like lang som ytterste leddet på pekefingeren min (2cm). Den er helt myk, akkurat som gele, og jeg kunne uten problemer få plass til fingeren min i den - sorry details.

Altså ikke så voldsomt moden, men har 10 dager igjen til termin da. Men det jeg lurte på er - er livmortappen alltid så myk helt på slutten? og får alle plass til en fing eller litt til ? Har født før, så det skal jo være litt åpning, men jeg trodde ikke at jeg skulle ha så mye...

Sist gang fødte jeg dagen før termin. Passe fint, synes jeg, og kunne tenkt noe i den duren denne gang også, selv om vi ikke bestemmer dette selv. Men til dere som har peiling på dette - kan kanskje opplyse meg litt mer om hvordan man er sånn helt på tampen, før det begynner å åpne seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...