Gå til innhold

NÅ ER JEG FORBANNA NÅ!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp fått vite at kommunen jeg nettopp har flyttet hjem til etter 8 år i eksil i storbyen har vedtatt å kutte jordmortjenesten. Dvs HVIS de greier å få ansatt en jordmor i 50% (noe de i praksis ikke greier, siden det på sykehuset i byen mangler 40 jordmorstillinger, og folk får jobb der på dagen) så får vi gravide maks 2 kontroller gjennom hele svangerskapet, resten må vi ta hos lege. Når fødselen starter, må vi inn til legevakta for sjekk, som tar avgjørelsen på om vi skal sendes videre til sykehuset. Til sykehuset må vi dra ALENE uten helsepersonell, enten i privatbil, drosje eller (om vi er heldige) ambulanse. Kjøreturen tar ca 2-3 timer, og midt på natta går det ingen ferger...

Vedtaket ble fattet uten at politikerne hadde innhentet uttalelser fra de ansatte ved jordmortjenesten. Det er fattet på fullstendig feil grunnlag. Dette gir IKKE gode signaleffekter fra en kommune som har fraflyttingsspøkelset hengende over seg! Hvem er interessert i å flytte til en kommune der det er så mye prakk hvis man ønsker å få barn?!?!?

JEG ER SÅ SINT!!!!!!! Blodtrykket mitt er sikkert skyhøyt.... ÅÅÅÅH!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

D e jammen ikke rart det fødes for få barn i Norge t å holde veksten oppe, spør du mæ!

Kopier innlegget ditt og send til kommunen, og spør hva de mener med å fatte sånne vedtak. Lokal-avis og hele sulamitten!;-)

Skrevet

Jeg har tenkt å kontakte lokalavisen, den litt større regionavisen, og jeg skal møte opp personlig på rådhuset.

Jeg akter IKKE å sitte stille som ei mus og la dem slippe unna med dette!!! Nå har de vekt ei relativt forbanna, hormonell, nyinnflytta løvinne, og det skal de f¤##¤& meg få angre på!!!!

Skrevet

E ikke d typisk... ofte e d jo når folk ska ha onga at de kan tenk sæ å fløtt ut av byen... Bærre fyr dæ opp du... :D

Skrevet

utafor Trondheim

Skrevet

Dette her kan de vel ikke ha lov til å gjøre?

Bra du har tenkt å stå på krava, håper du får med deg mange andre sinna damer og menn - kanskje dere kunne laga et folkemøte eller no? Underskriftskampanje? Hva som helst? Fakkeltog er jo virkningsfullt (da ser man enda fler ut...), og lager fin stemning... Fine bilder i avisa blir det også:)

Allier dere med de som jobber i jordmortjenesten og helsefolk ellers - som kan støtte dere i at dette ikke er holdbart!

Kontakt fylkesmannen/fylkeskommunen - hvis ikke kommunen tar til vettet, kan kanskje fylkesfolka (jeg er ikke sikker på riktig tittel på riktig instans her liksom) overprøve hele vedtaket.

Lykke til!

Fortell hvordan det går!

støtte-hilsener findus som nesten har lyst til å flytte til kommunen din bare for å være med og lage bråk >:)

Skrevet

Ikke overrasket, nei - men herregud at det går an! Her har vi to fantastiske jordmødre som deler en stilling, og dem har vi inntil videre fått beholde fordi de er så søte at de lar seg leie ut til nabokommunene også! Det vil si, de får kjempemasse reising og større arbeidsbyrde, ikke noe med at de sitter høflig og venter mens de gravide kommer til dem, nei.

Vi hadde underskriftskampanje for å beholde fødestua her, med kjemperespons, men vet jo at den sikkert ryker i neste budsjettsprekk... Da blir vi pokka nødt til fire timer over fjellet i bil/ambulanse, for båten går jo stort sett en gang i døgnet. Alternativet er helikopter, heller ikke moro! (Termin 25/1 er kanskje ikke det lureste jeg har gjort?)

Nei, vi distriktskvinner får nok bare forberede oss på en framtid hvor vi må reise til byen i god tid før termin og gå der og trøkke mens vi venter! Det er jo for dyrt å ha fertile kvinner i distriktene, vettu:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...