Gå til innhold

Ille å gjøre andre ting mens man ammer?

Anbefalte innlegg

Poden dier 30-50 minuter annenhver time. For ikke å bli helt grønnsak i hodet sysselsetter jeg meg andre ting mens han drikker. Kanskje det ikke er så lurt. Skal prøve å se om han dier kjeppere om jeg ikke diller med annet.

Jeg prater i telefonen, sitter meg laptopen eller ser på tv. Har også tenkt å ta språkkurs på cd.

Er jeg fæl da? Det blir jo fort 6 timer amming i døgnet.

Fortsetter under...

Ok. Så det hemmer ikke utdrivningsrefleksen? Leste en plass at de gjorde et forsøk der en ammende mor ble bedt om å løse at mattestykke mens hun ammet, og da ble utdrivningrefleksen nedsatt. Men det var kanskje stressende. Man må vel ikke konsentrere seg sånn for å få melken til å flyte vel? Venter til jeg kjenner det prikker i brystvortene og gutten ligger godt til før jeg styrer ivei. Får faktisk gjort mye "kontor" ting mens jeg ammer.

Gutten min var kjempetreg... Over en time - hver tredje time minst på dagtid... Så jeg satt og så tv o.l. Ammet hele dagen, kan en si.

Etter en stund fant jeg ut at det gikk fortere hvis jeg bare konset på ham og ammingen, bl.a. var utdrivningsrefleksen mer stabil da - sikkert fordi hormonproduksjonen var høyere! I tillegg passet jeg på å stimulere ham litt om han ble for passiv. Da kom han ned i ca 40-50 minutter.

Det har gått seg til etterhvert, nå kan jeg amme og gjøre nesten hva som helst ved siden av - men nå er han blitt så effektiv at han er ferdig på et kvarter!

Så for noen funker det å gjøre ting ved siden av - men prøv om det ikke går fortere uten!

For meg så er det bedre å tenke på andre ting så fort som ting er satt i gang. Jeg pumpet alltid best ved computeren ;) Blir så utolmodig ellers... Men å tenke ut vanskelige ting eller stresse ("FORT DEG!!!") setter jo en klar stopper for flyten, da... Men virker det for deg er det vel greit?

åh må være deilig å få gjøre andre ting:) Kalrer å se på tv men jeg må holde puppen fordi lillegutt mister den hvis ikke så har ikke hender til overs.

Kos deg med diverse du mens du ammer:)

Min diet i over 1 time til å begynne med men nå er det 10 min.. savner litt den kosingen jeg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...