Gjest Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 Jeg hadde et forrige onsdag og kastet opp før jeg måtte sove.. har hatt det samme i dag igjen så det er jo en uke mellom hver gang. men er det farlig? blodtrykket var 100/70 på mandag når jeg var hos jm og hun sa det var normalt for meg. noen som er plaget med dette eller som vet?
Gjest Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Nei, det er nok bare ubehagelig. Pass bare på å sett deg ned hvis du blir skikkelig svimmel, så du ikke svimer av.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 BT-fall er ikke farlig men veldig ubehagelig! Det du selv kan gjøre er å reise deg rolig opp fra sittende/liggende stilling til stående samt om du kjenner at du er nær ved å svime av, sette deg ned å bøye hodet fram og ned mot føttene(i den grad du greier å bøye deg fram da.....stor mage å greier:-) Det beste er om du finner deg en sofa og legge deg, da slipper du å skade deg om du skulle falle. Få i deg rikelig drikke!!
gammel røy Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 Står et sted på BIM (saken som er på forsiden i dag, tror jeg) at det er normalt at blodtrykket går ned 2 trimester, for så å gå opp helt mot slutten av graviditeten. Jeg hadde 100/60 mandag (uke 31), så de tok en blodprøve for å måle jernlager for sikkerhets skyld. Kanskje de burde gjøre det på deg også? Uansett, fikk beskjed om at alt var normalt og ikke farlig, men må være forsiktig med å reise meg for etc. for å ikke deise i bakken...
Tredje nurk underveis Skrevet 30. august 2006 #5 Skrevet 30. august 2006 Jeg har opplevd et par blodtrykksfall tidligere i graviditeten, har hatt lavt blodtrykk hele svangerskapet. Tips for å unngå blodtrykksfall er å spise regelmessig, drikke masse, alltid ha med deg en vannflaske og et eple f.eks. slik at du kan få i deg noe væske/mat med en gang du kjenner tegn til uvelhet. Legg deg flatt ned med beina hevet over hodehøyde i noen minutter, det hjelper på å få blod til hodet igjen. Hvis ikke du kan legge deg ned, sett deg iallfall ned, ev. med hodet senket ned mot knærne. Hvis du gjør dette når du merker at du blir uvel, er sjansen stor for at du slipper å besvime. Det kan også hjelpe med en kald klut på panna/i ansiktet, ev. fuktet toalettpapir. Hvil når du er sliten. Det er ikke farlig med blodtrykksfall, bare ubehagelig. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå