Gå til innhold

migrene, protein i urin, høyt BT


2barnsMamma28

Anbefalte innlegg

hei! da har jeg vært hos legen, for 3 gang allerede, har vært så mye syk, plaget med migrene hvor jeg mister følelsen i halve kroppen , mister taleevne, spyr, vondt i hodet, og ser bare flimmer. dette har jeg annenhverdag nesten. nå var j som sagt hos legen, da hadde jeg høyt blodtrykk og protein i urin. dette må vissst følges godt opp, jeg hadde en MA i mai. er det noen her med erfaring m migrene , høyt bt eller protein i urin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres litt ut som svangerskapsforgiftning, men om ikke legen nevnte det for deg så er det vel sikkert ikke det. men jeg trodde ikke det var så vanlig med svangerskapsforgiftning så tidlig i svangerskapet heller da.. så egentlig så vet jeg ikke hva dette kan være. kan jo være at du bare er skikkelig syk og har uvi. Det høye blodtrykket kan jo stabilisere seg igjen da.. regner med at du får bra oppfølging nå da eller?

 

God bedring...ta vare på deg selv nå..høres ut som om du ikke har det så godt om dagen... legg deg ned og sov deg gjennom sykdommen, så blir du nok bra igjen skal du se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! tror nok ikke du trenger å bekymre deg over protein i urin og høyt BT så tidlig. Har ei venninne som hadde det så tidlig i svangerskapet også, men det retta seg fort for henne:).

 

Har migrene jeg også og jeg måtte jo seff slutte med anfallsforebyggende medisin når vi jeg ble gravid. Sliter mye med migrenen allerede og er kun 7+1.......har ikke vært hos legen enda, men skal dit om to uker. Håper virkelig migrenen bedrer seg når vi kommer over til 2 tri, synes det er nok med svangerskapssymptomene jeg;) Har ikke tatt en eneste tablett enda i svangerskapet:) og satser på å kjempe meg gjennom resten uten også.Det er jo lov å håpe på bedre tider... Men en kan jo ikke sove seg gjennom sykdommen heller, en har jo som regel forpliktelser og et liv en har lyst til å leve også, ikke sant??? lykke til med spiren og migrenen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han nevnte svangersk.forgiftn så han ringte vakthavende gyn på sykehuset, men hun sa det er for tidlig tenke på det, men trodde heller det var en forurensning, men at de skl holde øye med det. så j skl ta nye prøver om en uke. men gud så nervøs man blir, særlig når man har vært igjennom litt fra før! håper det stabiliserer seg.... takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff ja det er noe herk med migrene, jeg håper bare ikke jeg ligner min mor som hadde det igjennom 9 mnd..... men man må jo være positiv! håper det retter seg både det ene og det andre. lykke til med migrenen og spiren du også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har migrene jeg også. Jeg har hatt det siden jeg var liten. Noe jeg har lært gjennom alle disse årene:

 

Alle som har migrene reagerer på noe de spiser, når de stresser eller værforandringer.

 

Jeg oppdaget selv når jeg ble gravis er 5+3 på vei, at jeg reagerer på andre tilsettningstoffer i maten enn jeg gjorde før. Jeg kan ikke drikke/spise ting som inneholder kunstig søtningsmiddel som er bl.a i coca cola light etc. Jeg oppdaget det ved en tilfeldighet, hver gang jeg var hos farmor og fikk lett brus fikk jeg migrene.

 

Se litt på hva dere spiser/drikker igjennom dagen. Kansje dere finner noe dere har spist/drukket hver gang migrenen kommer. Det har i alle fall hjulpet meg.

 

De dagene jeg har migrene eller merker at noe er på vei, som det ofte er fortiden, hjelper det å drikke masse vann, få kroppen til å rense seg. Jeg har migrenemedisin jeg ikke bør bruke under svangerskapet og må ty til andre metoder. Etter en til to dager med masse vann og spise mat man vet kroppen tåler/liker kan det gå en stund før neste anfall.

 

p.g.a. mangen anfall i det siste, har jeg valg vannvognen. Drikker ca 1-1/2 liter vann for dagen. Og det har hjulpet meg.

 

Håper at migrene kommer seg for dere også, dette er erfaringer som har hjulpet meg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var littt merkelig, for jeg satt faktisk og tenkte over hva jeg har spist de siste dagene, og jeg har vært litt kvalm i det siste s det eneste jeg spiste noen dager var grandiosa. så kjøpte vi pizza på peppes en dag, alle de dagene hadde jeg anfall. så hadde jeg en dag jeg bare spiste lompe med brunost, da hadde jeg ikke anfall. så spiste vi lasagne forrige dagen, da fikk jeg det på kvelden. alt dette innholder jo tomat/ketshup/krydder. kanskje det er muligheter for at jeg slett ikke tåler det nå mens jeg er gravid? ellers går det helt fint, jeg har vært plaget siden jeg var seks år med migrnene, men aldri funnet noe jeg ikke tåler. men mulig det kan være noe jeg ikke tåler nå... så i går spiste jeg ikke noe med disse ingrediensene, jeg slapp unna da. så nå i dag tenker jeg veldlig ovar hva jeg spiser. kanskje dette kan være med på å hjelpe ja. håper det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Skriv dagbok du, så finner du nok hva du ikke tåler. Høyt BT kan man få av migrene.

 

Jeg reagerer på andre ting under svangerskape enn ellers.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...