Gå til innhold

Hvem skal passe de andre barna?

Anbefalte innlegg

Så langt har vi ingen til å passe vårt barn på 2,5 under fødselen. Ingen familie i nærheten. Kanskje de kan være her en kort periode, men ikke lang nok tid til at en kan være sikker på at fødselen skjer nå de er her. Har mange venner, men ingen som jeg vil forstyrre i jula. Flere av dem har også eksamener like før jul. En annen årstid hadde vært lettere. Det blir nok til at pappa blir hjemme eller om det skjer om natta at vi har med et sovende barn i vogn. Det er 40-50 minutt til sykehuset. Tror ikke pappaen ønsker å være med under fødsel heller (vart komplikasjoner og litt tøft sist), men han ønsker å være på sykehuset. Vår 2 åring er aktiv og jeg tørr ikke la han være hos hvem som helst.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6127123-hvem-skal-passe-de-andre-barna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, dette er litt av en kabal...

Vi håper å få en dato for KS og da blir det jo på dagtid slik at vesla kan være i barnehagen (hvis vi må dra inn tidlig må vi event. ha en slektning til å følge henne i barnehagen når den åpner, håper da at vedkommende kan få beskjed i så god tid at det er mulig å avtale på forhånd, dersom fødsel plutselig skulle starte på natten er man jo avhengig av å ta med seg både barn og mann og dra til sykehuset sammen, iallefall til noen kan komme og hente barnet, de har vel noe barnepass på de fleste store sykehus ?

Vi har bare familie som jobber, så det kan være vi må be noen om å ta seg fri for å hjelpe oss - ellers har vi barnepasseren.no her i Oslo, men de kan først og fremst garantere barnepass på kveldstid og i helger.

Har heller ikke familie i umiddelbar nærhet. Vi tenkte han (vil da være 2 år) kunne besøke besteforeldre (som bor litt i underkant av 3 timer unna, men det er ferje mellom oss da). Han har vært der alene et par ganger før...men aldri i mange dager....og satser på at det går fint. Synes at det er best for han og oss at han er der...kjenner nok dem best av alle som evt. kunne ha passet han (ikke mange som kan passe han da). Vi tenkte å få han avgårde "i god tid"...sist gang ble jeg ganske syk noen dager før...så dersom det er slik denne gangen også vet vi at noe er på gang. Dersom det skulle haste kan besteforeldre hente han. Vil at min mann skal være med.....trente han veldig sist og vil ikke være alene denne gangen heller...dessuten har han jo lyst til å være med. Når barnet er født kan de komme med guttungen...de vil jo komme på besøk uansett...kanskje etter 1 dag...slik at vi får hvilt litt først....har ikke planlagt alt i detalj da....er jo også nesten umulig siden det er vanskelig å planlegge den...Håper at ting ikke skjer alt for fort da uten noe forvarsel slik at verken vi eller besteforeldre rekker å reise i 3 timer først....da må det i så fall skje på dagtid da han kan være i banehagen hvor besteforeldre kan hente han...

Sist gang hadde jeg rier i flere dager....regner med at det blir litt lettere denne gangen...var jo helt utslitt etterpå...

Lykke til da....kanskje barnet kunne reise på besøk til besteforeldre, tante eller onkel...

Annonse

jeg er også litt usikker på hvem som skal passe dattra vår..

hvis jeg føder på en mandag eller tirsdag,så kan svigermor ha henne.

ellers så er det noen naboer som har sagt at de kan se etter henne.

men jeg er ikke helt trygg på dem.

jeg vet ikke... alt kommer jo ann på når jeg føder.

jeg har ikke noe i mot å være alene.

men vi får se.. tar det som det kommer.

jeg vet om flere jeg kan spørre som ville si ja. Men med en så aktiv unge er det ikke hvem som helst jeg tørr å overlate han til. Klart det er mye nytt for den som skal bli storebror også. Er barnet der når riene begynner er det vanskelig å late som en er den vanlige mammaen. Det er helt klart at han må være hos noen han er trygg på. Kan ikke la den nye tilværelsen starte med en dårlig opplevelse hos en barnevakt. Selv om barnet mitt blir lett trygg på nye folk og er svært sosial.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...