Gå til innhold

Pumpe eller vekke nurket?

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurte pâ hva som er best. Har en liten gutt pâ 6 uker og han sover fra 23 til 06h00. Pâ den tiden har jeg allerede vâknet pgr av spreng. Burde jeg vekke han for â gi pupp eller pumpe meg? Hvis jeg pumper vil det vaere nok melk igjen hvis han vâkner en time senere?

Lurer ogsâ pâ nâr man kan begynne â gi flaske, har hôrt at suginga ikke er den samme og at nurket ikke vil ha pupp etter â ha smakt flaske?

Hvis jeg pumper og fryser ned melk hvor mange ml skal jeg gi han?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6126803-pumpe-eller-vekke-nurket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg måtte ta opp janta mi og gi mat, selvom hun ikke våknet av seg selv, da hun var på babyen din sin alder. Trenger ikke nødvendigvis å vekke. De er ofte flinke til å suge i "søvne".

Ellers er det sånn at 1 time etter pumping eller amming, skal det være fylt opp med 80% i puppen igjen. Har iallefall jeg hørt. Så da skal det ikke gjøre noe å pumpe også ammeigjen en time senere heller.

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne prøve flaske da amminga var godt innarbeidet. Da skal det gå bra å amme selvom han har prøvd flaske.

Hvor mange ml du skal gi er ikke så lett å si, men du får bare prøve deg fram. Tror jenta mi drakk ca 100 ml på den tiden...

Lykke til med nurket =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...