Gå til innhold

Flere som har mykbag i vognen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ble anbefalt mykbag, og jeg som var så sikker på at hardbag var best, men jeg skiftet mening da jeg hørte argumentene: mykbagen er som en pose i seg selv, med innebygd "dyne", mye tettere og bedre isolert og mer enn varmt nok med et lammeskinn under og et teppe el.l. over babyen. Også er den lettere å bære med seg, og kan brukes som en pose senere når man tar ut bunnen og avstivingene rundt senere.

Nå vet ikke jeg om alle mykbager er like og har sånn overdel-dyne-sak, men min har iallfall det, og den er ganske tykk.

Så vi går for lammeskinn i bunn og teppe/dyne av noe slag over. Så kommer jo mykbagpolstringa over der igjen. Får prøve å ikke overdrive, men må se an hvor kaldt det er såklart! Hvis man putter babyen i en ulldress f.eks, er det sikkert også lurt, så slipper man kanskje en pose oppi 'mykbagposen' i tillegg?

Er ihvertfall flere som har sagt til meg: ikke pakk babyen for mye inn, den blir altfor varm og det er ikkeno godt! :)

Jeg skal ha mykbag i vognen og bruke lammeskinn i bunn og dyne/teppe over. Babyen får på seg klær etter været.. Man går jo ikke ut på trilletur i over -10 grader uansett, så det vil holde. Og som anonym sier over her, at mykbagen er jo som en pose i seg selv.. Så det blir bra!! :-)

Annonse

Vi har også diskutert dette frem og tilbake her hjemme, og det ser ut som at vi går for lammeskinn og dyne. Har et godt, hjemmestikka ullteppe også som vi evt kan ha over der igjen. Kommer ikke til å gå tur i mange minusgrader uansett.

Vi bor på vestlandet og her blir det ikke så kaldt om vinteren.. Sjelden det er mer enn en par-tre minus her i Bergen.. men når vi drar på fjellet blir det selvsagt kaldt..

Min mykbag er litt pose i seg selv slik som "anonym" sin er.. så jeg tror kanskje at lammeskinn og dyne blir varmt nok - i tillegg til at babyen har ulldress på seg.

Det blir jo veldig trangt med pose oppi mykbagen, i hvertfall i min siden den er så tykk i seg selv..

Hm. *tenke, tenke*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...