Gå til innhold

UL på KK, Haukeland sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nokon som har vore på Ul på KK? Lurer på om de tar ein kontroll på mor i tillegg til å ta UL? Altså urintest, vekt, sjekke blodtrykk osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har vært på ul på kk, nå er det fem år siden, men kan ikke huske de undersøkte noe særlig. Mener huske de målte symfysemålet, og ellers så vi bare på babyen. Men de stillte spm. ang svangerskapet....

Når skal du på ul på kk? Jeg skal den 12.

Skrevet

På vanlig ul gjør de ikke det. Noe spørsmål om livstil (røyk, alkohol)

Det var det hele.

Skrevet

Skal på mandag, og ei venninne meinte no på at de tok kontroll og. har kun vore te gynekolog på UL før, og der var det kun UL som blei utført. Stod jo ikkje noko om det i brevet frå KK heller, så rekna ikkje med det. Men kanskje de tar nokon undersøkelse om de får negativt svar på spm om det går fint? Elles blir det legetime på meg før enn i veke 24... Synes det er rimelig lenge å gå uten kontroll eg.. e eg heilt aleina om den meininga? 14 veker uten kontroll???

Skrevet

Hei!

Var på kontroll på KK nå i sommer, og det var kun ul. Ikke noe annet enn det... noe utfylling av skjema, men ingen urinprøve eller andre tester...

Blir litt provosert over de dyre parkeringsutgiftene man får på KK. Haukeland skal vel sko seg på det de kan sko seg på, tenker jeg...

Skrevet

ja har du mulighet så se om noen kan kjøre for så å hente etc, eller parkere en annen plass. Ufattelig dyrt der!!

Hvis du har vanlig UL time så er det kun UL og ikke noe annet...

Skrevet

Kjeiken.. Har du ikke fått bestilt deg tidligere legetime eller time hos jordmor? Det er vanlig å gå til lege og jordmor annenhver gang i svangerskapet. Eller evnt bare til lege eller bare til jordmor.. Hvis legen din er så fullbooket at hun/han ikke kan gi deg tidligere time, så burde du ta kontakt med jordmor sånn at du i det minste kan gå til henne før legetimen?

Skrevet

Jeg skal på UL på haukeland i morgen.. Gleder meg stort til å se den for første gang!!Håper alt står bra til! Noen som vet hvor lenge jeg er inne?

Skrevet

Hei Loise.. Fekk beskjed av legen at da var neste time på KK for UL, og neste der igjen i veke 24, enten hos lege eller jordmor, opp til meg. Ringte legekontoret for ein mndes tid siden, men den sure kontordama som var på jobb da, ville ikkje gje meg time før eg sku.. Har gått greit gå uten time, men sliter med allergi, og medisin e uaktuelt å ta no når eg e gravid. dette fører til hodepine 3-4 dager i veka og potte tett... Difor må eg te lege på neste kontroll, og ikkje jordmor. Men, ska ringe og kreve tidligere time når de åpner telefonlinja! Må no la seg ordne. Sutre litt så går det nok... hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...