Frk. Vable Skrevet 30. august 2006 #1 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg hadde min første kontroll hos lege idag. Var litt oppaset og spent, så jeg glemte selvfølgelig å spørre om det jeg hadde planlagt... Men de tok ingen prøver på Toxoplasmose, heller ikke HCG. Det gjorde de ikke enda, fikk jeg beskjed om, de regnet med jeg hadde fått bekreftet at jeg var gravid. Men trodde kanskje de kunne se litt hvor langt man var kommet eller om det kanskje er mer en et foster..? Eller har jeg misforstått? Han lyttet heller ikke på magen min, men det er vel fordi det er for tidlig å høre hjertelyden enda? Sikkert forskjellig praksis overalt, men jeg bestilte meg ihvertfall en tidlig UL bare for å sjekke at alt er ok. Fikk time 6. sept... gulp! Spent... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TussiLussi Skrevet 30. august 2006 #2 Del Skrevet 30. august 2006 Legen vil som regel vente litt med å lytte etter fosterlyd, fordi den ikke alltid vil høres, og det kan stresse mamman mer. Det sa i allefall legen min i går. for å se hvor langt du er kommet kan han kjenne på livmora ( ved gu)men siden dette er en ganske upresis måte å måle på, vil de sjeldent gjøre dette. Den mest presise målingen er UL. Lykke til den 6. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Vable Skrevet 30. august 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 30. august 2006 Takk takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå