Gå til innhold

Ang. det å kjenne knøttet sparke... (samme som på skravlesiden!)

Anbefalte innlegg

Hvorfor kjenner jeg knøttet sparke med hånda på magen, men ikke innvendig? Har hånda mi på magen og da dunker det, spesielt på ettermiddagen..

Men jeg kjenner ikke noe ellers. Bortsett fra litt kiling og bobling i magen, men kan ikke definere det som knøttets bevegelser.. Det er så vagt og diffust..

Kanskje det jeg kjenner med hånda bare er luftbobler da? Hmm..

Var av den oppfatning at man vanligvis kjente det innvendig før utenpå:)

Fortsetter under...

hm.. jeg kjenner det både inni og utenpå jeg.. men om jeg legger hånda på magen og kjenner så kjenner jeg det ikke inni.. merkelig i grunn.. merker det spesielt godt når sambo kjenner, for da merker han sparkene, mens jeg kjnner ikke noe i grunn.. men nå er min baby av det valdig aktive slaget, og det er ikke noe tvil om at det er henne jeg kjenner både uttapå og inni. har kjent liv fra uke 17,og da var det både utenpå og inni samtidig.. er i uke 25 nå.

en har jo ikke så mange nerver der inne da, så kan jo være derfor du ikke kjenner inni. selv kjenner jeg ikke spark bakover mot ryggen, men det vises uttapå fordi hun nå begynner å bli så stor at når hun sparker meg i ryggen så presser hun rompa si mot magen samtidig, og da rører den på seg..

Jeg har ofte veldig kraftig puls i magen. Den kjenner jeg når jeg holder hånda på magen, men ikke inni, og bare enkelte steder på magen. Men det er jo rytmisk, da... Det er jo vanlig å kjenne spark først inni, så utenpå, men det kan jo være unntak her. Jeg kjente inni første gang i uke 17 og utenpå i uke 19 (det er ganske tidlig). Bare vær tolmodig, kraftige spark kommer nok snart, du er jo ikke kommet så langt ennå!

hei du,

Ja du har rett, jeg har jo enda tid på meg til å kjenne det første sparket:) Synes det bare er så snodig...

Er helt sikker på at det ikke er pulsen fordi den kjenner jeg godt og det er ikke i nærheten av den samme følelsen.

Sikkert noen megaluftbobler som spretter opp inni der:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...