Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har begynt å tenke litt på dåpen allerede jeg... Hmm litt vell tidlig... Skal døpe babyen i samme kirke som førstemann, og i samme dåpskjole. Den er så fin, svigermor heklett og sydde den til min datter for tre år siden, og nå skal den gå i arv til alle barnebarn og olderbarn.... Har dere begynt å tenke på dåp? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6126314-d%C3%A5p-og-d%C3%A5pskl%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja har tengt på det en stund. Vi har akkuratt kjøpt oss nytt hus og skal gifte oss neste sommer 07.07.07. Og da lurte jeg på om jeg skulle ta dåpen samtidig. Men jenta vår vil jo da være 8mnd. Men vi får se økonomien ann. Jeg døpte Emilie i en lånt dåpskjole, det ble for mye styr mellom alle bestemødrene om hvilken jeg skulle bruke. Og for å ungå krangel lånte vi en.

dåpen ja...... å jeg som ikke aner hvor jeg har lagt dåpskjolen.....

da min datter ble døpt, så var hun og min familie den eneste som var pyntet opp til dåpen.

de andre barn som ble døpt og deres familie var i helt vanlige klær i kirken.... syntes det var litt rart å se på.

tenkt litt.

skal vente te ho e minst 5-6mnd.

Ska bruke en dåpskjole som meg,

mine søsken, alle mine søskenbarn, omtrent hele slekta mi har brukt,

og faktisk er sydd av brudekjolen mamma og tanta mi brukte.

Trur det e godt over 50 stk som e døpt i den, den e over 40 år gammel.

Det bi litt stas. Tradisjona og sånt. Men ska ikke be heile slekta, det bi alt for mange. Som faddra tenkte e mine og gubben sine søsken.

(det e 7 tilsammen) Men har ikke spurt enno. Når bør man gjør det?

Det er stas å ha en kjole som er så gammel og som hele slekta har blitt døpt i:) Vi skal heller ikke be alle sammen, det blir rundt 12 stk som sist tenker jeg. Vi hadde 4 faddere sist, begge mødrene og brødrene på begge sider. Det blir de samme nå også. Har ikke spurt enda, men det er ingen hast.

Annonse

Har tenkt så langt som at jeg er klar over at jeg ikke har noen kjole!

Så på dåpskjoler på nett forrige dagen, og oppdaget da noe som het dåpsdress!

Jeg har to gutter og begge er døpt i kjole. Skal gutter døpes i dress nå for tiden????

Har tenkt litt på det, vet at vi skal bruke dåpskjolen etter min familie denne gangen, siden vi brukte pappa'n sin sist gang. Også har jeg tenkt at hvis det kommer en like stor unge denne gangen her så må vi ha dåpen i februar/mars, så ikke tulla blir så ille stor:)

Og en liten ting, til dere som ikke syns det er innmari artig å være i kirken.. Sistgang hadde vi dåp i april, den lengste gudstjenesten i året.. Ikke å annbefale..

Mamma fikk sydd en dåpskjole til min datter da hun ble døpt for 8 år siden. Den brukte min sønn også, så den blir det nå også. Min datter hadde røde band, min sønn kongeblå og nå blir det grønne.. Mamma vil at den skal gå i arv nedover. Så vi tok å ordna den i et sterkt fløyels-stoff, så den skal holde lenge..

Regner med vi ska ha det slik som med de to forrige med selskap o.l.

Vi er litt uenige om hvem som skal være gudforeldre og faddere bare.. Vi finner vel ut av det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...