Gå til innhold

Svimmel, kvalm, tretthet og sykemelding

Anbefalte innlegg

Vil bare høre om andres erfaringer med dette. Har igjen, som med nr. 1, fått kvalmen kastet over meg. Ikke riktig så ille denne gangen (har ikke spydd denne gangen, ennå..., men svimmelheten og tanken på å stå opp og spise gjør med kvalm. På jobben har de forståelse for at jeg har kommet sent de siste dagene, men jeg vurderer å skaffe meg en enkel sykemelding som gjør at jeg kan ta den tiden jeg trenger på morgenen uten å stresse. Synes ikke det er gøy å sykemelde meg, men kjenner at jeg ikke er like sterk som sist med å presse meg til å dra på jobben nå som vi har en 2-åring og følge opp. Har heldigvis en mann som forstår situasjonen og tar seg av junior på morgenen. Er det noen der ute som har valgt å sykemelde seg helt eller delvis, med god sammvittighet så hadde det vært en fin oppmuntring. Er en person som sjelden/aldri er syk og ikke liker å "skulke" unna jobben. Sist svangerskap ble jeg sykemeldt i en mnd. da jeg ble sengeliggende og ikke fikk i meg nok næring. Men denne gangen er det som sagt ikke like ille...men jeg er så sliten!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6126043-svimmel-kvalm-tretthet-og-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal snakke med legen din og få en sykemelding! Svimmelhet og kvalme er ikke noe særlig å dra med seg rundt på jobb. Tror ikke du får gjort en god jobb heller. Men viktigst av alt er det at kroppen sier i fra - at kvalmen og svimmelheten er tegn på at du trenger hvile. Jeg ble veldig svimmel og kvalm for to uker siden og ble sykemeldt for en uke for å komme til hektene igjen (jeg hadde også en liten blødning som skremte vettet av meg). Økte doseringene av jerntilskudd og la meg ned. Masse hvile og hyppige, lette måltider gjorde susen for meg!!

Nå er jeg tilbake på jobb og prøver så godt jeg kan å tilrettelegge dagene mine slik at jeg kan hvile når jeg trenger det.

God bedring!!!

PS. en kjeks eller noe annet lett på sengekanten før du står opp kan være et lurt tips for å ikke svime av før du får spist frokost... :-)

Legen min var opptatt av føre-var prinsippet, dersom du ikke tar hensyn til kroppens behov, vil det raskt kunne bli mye værre......

Tenk derfor på en gradert sykmelding du. I fht nye regler, så betyr ikke 50% sykmelding at du skal komme 50% av arbeidstiden - men gjøre en 50% innsats.... derfor er det godt mulig å tilrettelegge dagen slik at du kan fungere godt fremover !!!!

Lykke til :-)

Jeg skal til legen og få meg sykmelding i morgen. Har en veldig forståelsesfull sjef som mente det var til det beste. Er kun 6 uker på vei, men kvalmen sitter godt! Må bruke laaaang tid på morgenen for å i det hele tatt stå opp, og da er det bedre å ha en sykmelding enn å miste masse penger. Som sagt var det min sjef som mente jeg burde gjøre det, så ha deg til legen du også :)

Vurderer å ringe legen for å få en time hos han, for å høre hva jeg kan gjøre. Hadde vært fint om jeg kunne ha jobbet det jeg orker, men når jeg trenger det bare kunne få gått å slappet av. I morra har vi blitt lovet vikar, hvis vi blir 3 istede for 4 i morra kommer jeg nok til å ringe legen.

Sjefen er ikke så flink til å "passe" på oss ansatte vi får ikke vikarer med mindre vi SKRIKER etter det. Behøver ikke å vikar bare noen er syk en dag det er jeg enig i, men når det går over lengre tid er det slitsom, de siste halvåret har vi sikkert jobbet flere dager med 3 ansatte på avdelingen enn med 4, som vi skal være. Så jeg mener når man vet det er lite folk på huset og noen skal på kurs så er det lurt å ringe å vikarer som hjelper til. (noe som det ikke ble gjort denne uka her)

Var nesten så jeg gråt når jeg kom hjem igjen fordi jeg er så sliten og trett. Normalt så ville jeg latt det gå, men nå føler jeg liksom at jeg må passe på.

Går også utover barna når jeg er så sliten, for da har jeg ikke så mye tolmodighet som jeg pleier å ha.

Jobber på små barnsavdeling.

Heia!

Jeg kjenner meg veldig igjen i dine samvittighetskvaler. I forrige svangerskap var jeg sprek som ei loppe, og regnet egentlig med å være det denne gangen og. Men sånn har det ikke vært så langt. Er i min 9. uke nå, og for 2 dager siden måtte jeg melde pass på jobb. Føler meg som et vrak. Er konstant småkvelm og har en overveldende følelse av å ha flatt batteri. Sover 14-15 timer i døgnet, og ikevel føler jeg meg sliten. Merkelige greier. Har aldri følt meg sånn før. Føles som jeg går rundt med 40 i feber, men jeg er jo frisk!! Skal til legen morgen, og er litt spent på hva han sier.

Denne uka har jeg og tenkt på føre var-prinsippet, og håper jeg kommer meg fort til hektene igjen hvis jeg bare tar det litt med ro nå.

Ikke ha dårlig samvittighet (jeg prøver å si det samme til meg selv...), det er ikke lett å overstyre en kropp som strekier!

Annonse

jeg er i uke 9, og slit med det samme. jeg har vært sykemeldt 30% nå i en uke. Dagene har blitt mye bedre for meg og familien. har litt energi igjen til mann og barn. Jeg jobber i bhg, og jobber kortere dager. kommer 2 timer senere enn vakta mi er. Fungerer bra. For dekt min vakt.

Æ syns du skal be om sykemelding med god samvittighet.Du skulker jo ikke jobben akkurat, når man ikke klarer å gjøre det man skal på jobben,så skal man ikke være der heller og gjøre ting verre.Kansje det blir mer arbeid på di andre,ved at du går for halv maskin eller mindre. Det bruker æ å tenke, og derfor tar æ sykemelding med den beste samvittigheten i verden. Og du blir jo faktisk helt bra igjen etterpå,det er jo ikke noe kronisk feil du har fått.

Æ har vært plaga med kvalme og bekkenløsningssmerter,tidlig i sv.skap, pluss mye kynnere litt senere i sv.skap- så æ har tatt sykemelding.

Snakk md legen, og lykke til ellers..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...