Gå til innhold

August: Mathias kom til verden 17 dager over termin!


Mmor 2.aug

Anbefalte innlegg

Lørdag 19. august kom Mathias til verden bare 2 timer og et kvarter etter ankomst på sykehuset. Jeg gikk fra 3 cm til 10 cm åpning på 50 min. Og som førstegangsfødene føler jeg meg veldig heldig som fikk fødselen overstått såpass hurtig. Desverre oppstod det en del komplikasjoner etter gutten var ute, og jeg fikk meg litt av en reality check! Dramatikken er heldigvis over nå, så det er unødvendig å rippe opp i den historien. Og som det heter: " det har aldri gagnet noen å dra på gammel skit" Både mor og barn er i fin form nå og det er jo det aller viktigste. Velkommen til verden lille venn, gleder meg til å oppleve resten av livet med deg:)

 

Ps: Litt rart å plutselig være mamma - et helt annet liv liksom..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Mmor! Gratulerer så mye med overstått fødsel og babyen din! Det var godt å lese at du har det bra og er bestemt å ta ting positivt. Det jeg skulle gjerne få vite er om babyen ble på noen måte affektert av å bli født såpass lenge etter terminen. Jeg har nemlig terminen i dag, og håper på å gå over tiden, iallefall i to uker, men håper jo at babyen skal ha det best mulig. Hilsen,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner Skattekisten, Sizza og Ceci!

Mathias veide 4370g da han kom til verden og han er en stor og nydelig gutt. Han er svært våken til å være nyfødt og han løfter allerede hodet. Jordmødrene på sykehuset sa også at han var veldig sterk i armer og bein til å være nyfødt. Dette er noen av bonusene med at han har fått tilbrakt litt ekstra tid i magen. Selv om det var helt grusomt å vente så lenge på babyen, spesielt når jeg visste at terminen stemte, så er jeg veldig glad for at han fikk disse ekstra dagene i magen. Legene trodde Mathias var alvorlig syk og de ble nødt til å ta spinalprøver av han + en haug med blodprøver og antibiotikakur. Da var det en god trøst at han var en solid baby som kanskje tålte litt mer enn mindre babyer. Det har heldigvis vist seg at legene tok feil og mistankene om hjernehinnebetennelse viste seg bare å være en forbigående infeksjon. Hurra! Jeg er overlykkelig for at babyen min er frisk og sterk:) Håper han aldri trenger å være syk igjen resten av livet!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen andre her som måtte vente så sinnsykt lenge på babyen og som visste at terminen stemte? Tror nemlig jeg har ventet lengst av alle??? Har i alle fall aldri hørt om noen som har gått så lenge over tiden????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...