Linnemy og prinsessen Skrevet 5. oktober 2008 #51 Skrevet 5. oktober 2008 Sukk...Denne høres helt fantastisk god ut! Jeg har egentlig gitt meg selv forbud mot slike "bomber" nå mens jeg er gravid, men det spørs om jeg ikke prøver meg på denne til familieselskap neste helg Jeg kan jo bare smake en bitteliten bit!
*Biola* Skrevet 11. oktober 2008 #52 Skrevet 11. oktober 2008 30 min ble litt for lite i min ovn også! Ble litt rå inni...
Gjest Skrevet 9. januar 2009 #55 Skrevet 9. januar 2009 Men skal ikke kaken være litt rå da? Stekte den til det ikke satt noe deig igjen på pinnen en gang, men da ble den tørr og smuldrete, og ikke no god
Tomine is my star Skrevet 10. januar 2009 #56 Skrevet 10. januar 2009 Har også bakt kaken nå,og det var ingen som bare spiste ett stykke for å si det sånn....jette god kake,og jeg imponerte stort(er ikke kjent som den store kakebakeren....)
Candy girrrl Skrevet 14. januar 2009 #57 Skrevet 14. januar 2009 Må nesten prøve denne etter alle innlegga å dømme
sommer1 Skrevet 23. januar 2009 #58 Skrevet 23. januar 2009 Jeg har laget o boy kaken som har vært skreve om her inne tidligere. Den ble kjempe god! Men siden denne har fått så masse skryt så tenkte jeg å prøve denne også Hmmm men lurer på om det blir godt med o boy i stedet for kakao`en jeg.....lurer på om jeg skal prøve meg på en blanding.... Kan tenke meg at denne kaken også holder seg bedre og saftigere i frysen siden den inneholder egg. Eller har ikke det noe med saken å gjøre kanskje?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2009 #59 Skrevet 24. januar 2009 En lite oppdatering på hvordan det gikk da jeg skulle bake denne kaken: Etter 30 min så var den fremdeles rå, så den sto min 45 min ekstra. Da ble den knall hard rundt kanten og fremdeles litt rå i midten, ikke hevet den seg noe særlig. Hadde ikke smurt formen(sto ikke noe om det i oppskriften), tenkte det gikk bra siden den inneholdt så mye smør, det gikk ikke bra..... Nei neste gang er det Nesquic kaken igjen, den er saftig, fluffy og smaker himmelsk. Men tror nok dette også er en god kake om man får den til;) Bare en annen type sjokoladekake, mer rå og tung.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #60 Skrevet 26. januar 2009 Alt for mye jobb for at jeg gidder å lage den
♥ strikkemor ♥ Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #61 Skrevet 26. januar 2009 Kjekt å sjå at det er så mange som deler min sjokoladekakesmak!! (Dette er HI med nytt nick :-) Dokken har heilt rett i at steiketida er for kort - DET TAR NÆRMARE 1 TIME I OVNEN. (sto 30 min i opprinnelig oppskrift, men eg og merka at detta blei for kort tid i min ovn -beklager at eg ikkje har endra på det) Eg prøvde firkløverglasuren som var anbefalt her- kjempegod! Tusen takk for den. Sist gong eg bakte, halverte eg oppskrifta og laga kaka i rund form, delte på midten og la inn maaasse vaniljekrem, før eg toppa med firkløverglasur... Mmmmmm Anbefalast!!! Og ja til deg ovanfor -mange av kakene med egg (opplever iallefall eg) blir ekstra saftige =)
2 søte små:-) Skrevet 27. januar 2009 #62 Skrevet 27. januar 2009 Nå er jeg så fristet at jeg bare må bake denne kaken jeg også:-)
eplejente Skrevet 27. januar 2009 #63 Skrevet 27. januar 2009 kjempefin oppskrift! mannen synes den var helt vidunderlig. Jeg brukte 5dl sukker istedet for 9dl og det ble også helt fantastisk resultat.
Gjest Skrevet 28. januar 2009 #64 Skrevet 28. januar 2009 Jeg har prøvd denne oppskriften flere ganger og forsket litt hver gang. Nå mener jeg å ha kommet frem til det ultimate resultatet! Jeg pisker eggedosis av eggene og 6 dl sukker. Har i det tørre.Siktes. Istedet for vann tar jeg lettmelk og kaffe halvt om halvt. Kutter på mengden smør og bruker creme fraiche (mer fett i den) Og steker den ca. 50 min Har aldri måttet fryse restene for den får ben å gå på for å se det sånn.
♥ strikkemor ♥ Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #65 Skrevet 29. januar 2009 Litt greit å vita for dei som ikkje tåler egg. Det glømte eg ein gong, og det blei supert resultat likevel =)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2009 #66 Skrevet 15. mai 2009 Synes den første glasuren var best jeg.. Prøvde også å lage den uten egg, men da smuldrer den veldig opp. Men for all del - det går.
Gjest Skrevet 5. juli 2009 #67 Skrevet 5. juli 2009 Jeg tror denne oppskriften er beregnet på avlange, lave langpanner. Søsteren min har det og hun stekte bare i 30 min og kaka var perfekt. Jeg har ei firkanta og høy langpanne så jeg måtte steke kaka i over en time for at den ikke skulle være flytende i midten. Men nå fyller jeg bare i 2-3 cm med røre i langpanna mi, steker den i 30 min og får et nydelig resultat.Resten av røra går i en springform. Så har jeg to kaker:) Fryser den ene da:)
bærtæ Skrevet 18. mars 2011 #68 Skrevet 18. mars 2011 Dytter og anbefaler denne. Denne med firkløverglasuren er NAMNAM!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå