Gå til innhold

Menstermin eller ul-termin??

Dingeling

Anbefalte innlegg

nå lurer jeg fælt dere.. hva skal jeg stole på menstermin eller ul-termin?? jeg vet når alle mine menstruasjoner har startet d siste året pga.at vi prøvde lenge før ting klaffet..

var å tok fv-prøven i går og legen der mente at jeg var en uke lengere gått enn antatt pga.stort foster..men vi har en jente på 7 og hun ble født 1 mnd før tiden og var 3690 gr og 51 cm..

så hva skal jeg stole på her? dem sier jo at ul-termin er sikrest men hva når man er 100% sikker på mensterminen?

Fortsetter under...

Hei.

Det er ganske vanlig å ha el på dag 7 i stedet for dag 14 i syklus. 2 av de gangene jeg har blitt gravid har det vært på dag 7 i syklus. Derfor er nok ultralydtermin riktig, selv om du har en regelmessig syklus. Særlig for oss eldre er det vanlig med lengre luteralfase og at el kommer tidligere i syklus.

Jeg har hatt lite eller inget el-slim de siste årene, så med mindre jeg har timet med el-test har jeg ikke vist når el er. Men jeg kan merke når egget har festet seg, pga. dårligere prestasjoner ved løp. Så for meg har et foster som er en uke for stort passet med følelse av dårlig form/sliten og veldig stert grav.test.

Denne gangen er fosteret 1 uke forlite. Det stemmer ikke helt. 4 dager forlite skal det være, jeg fører treningsdagbok, og vet akkurat når jeg fikk blylodd i beina :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...