Gå til innhold

Oktober: Babyen sitter fortsatt,- når bør den snu seg?


Turbodama

Anbefalte innlegg

Forrige svangerskap ble avsluttet med keisersnitt da det lå an til setefødsel og babyen var over 4kg de siste 3 ukene (da er det lovpålagt i Norge med keisersnitt når babyen er så stor). Nå har jeg 7 uker igjen av svangerskapet, og babyen sitter fortsatt! Han sparker på siden og ned..- Har dere noen anelse om når jeg bør begynne å forberede meg på et nytt keisersnitt kontra vanlig fødsel? Forrige gang hadde jeg lite forstervann, så babyen klarte ikke å snu seg av seg selv på slutten,- mulig det er slik jeg er "skrudd isammen?" Hva tror du??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De begynner ikke å sjekke og eventuelt gjøre noe med det før i uke 36 hvertfall. Aner ikke om det er noe med kroppen din som hindrer at barnet får snudd seg, men synes hvertfall at du ikke trenger å bekymre deg ennå. :) Det er fortsatt lov å håpe at denne har mer retningssans og får sliti seg rundt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 33 i morgen, på kontroll i går sa legen at babyen lå i sete. Han sa at det ikke gjør noe før etter uke 36 ja.. hvis han ikke har snudd seg da, skal jeg inn å snu.

Trodde d var ganske normale når d ikke er første barnet at de snur og fester seg senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap lå min lille gutt i sete helt fra uke 28, men tror du jaggu ikke han snudde seg dagen før ks... Åååh!

Kjenner at det er seteleie på meg denne gangen også (34+2) Skal på vekstul neste uke, så da får vi se.

Har ei venninne som skal gjennom setefødsel nå, da lillegullet har festet seg meg rompa først... 3uker igjen til termin. Utvendig snuing var mislykket. Hun sa at de gir deg lov til setefødsel helt opp til ungens vekt er 4,5kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt usikkert med meg om hodet eller stumpen ligger nede... Legen mente det var sete i uke 30, hos jordmor på mandag mente hun det var hodet som lå ned, men legen i dag var ganske sikkert på at det fortsatt var rumpa til lillegullet! skal inn igjen til kontroll i uke 36! Håper snuppa har hodet ned til den tid:)

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle innspill!, da skal jeg prøve å vente litt til...- for noe setefødsel er ikke aktuelt! skumle saker med tanke på at hodet er størst og kommer ut til slutt,- og at jordmora har bare 2 min på å få den ut, pga at navlestrengen er i klem. Dette synes jeg er alt for skummelt. Ihvertfall med tanke på at forrige gang hadde babyen min 39 i hodeomkrets! Så det kunne blitt noen varige mèn der ja... enten på han eller meg..

Nei, er det sete, heier jeg på keisersnitt! bare så det er sagt:) Men jeg venter litt da. Har 6 uker igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Prøv de kjerringrådene som ligger her på bim ang seteleie. De prøvde jeg, og babyen snudde seg i uke 39...! Vet jo ikke sikkert om det var akkurat det som hjalp, men jeg prøvde i hvertfall, og etterpå kjente jeg at det tromla skikkelig i magen. Men du må gjøre det flere ganger....

 

Min ligger også i seteleie enda, og jeg skal igjen prøve de rådene denne gangen, men venter til uke 36....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...