Gå til innhold

April: Hva ville dere ha gjort?

Anbefalte innlegg

Lillegutt har hatt diare i flere dager nå. Har tatt opp til 7 bleier om dagen. Han drikker og spiser som vanlig, og allmentilstanden er bra. Hadde egentlig ikke brydd meg så veldig mye om dette, men han har alltid lagt på seg litt lite, og vært på sykehuset på utredning for dette. Har ikke så veldig lyst å være overhysterisk mor, og ringe til legen heller egentlig.... Hva ville dere ha gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6124757-april-hva-ville-dere-ha-gjort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei.

Siri har også hatt diare i flere dager nå og det eneste jeg har gjort er å finne ut av hva mat hun har spist og se om det kan ha noe med det å gjöre.

Men ettersom han ikke har lagt på seg så mye og dere har värt till utredning hadde jeg nok ringt legen jeg, bedre med en gang for mye.

Får man spörre hvor stor han er nå?(vekt;lengde).

Annonse

Hei go - klompen! Håper gutten din er bedre snart! Ser at han har vært til utredning på sykehuset. Vet du om han er blitt utredet for cøliaki? Noe å tenke på kanskje hvis han ofte har vært plaget av diarè tidligere. Jeg har en kollega her på jobben som fortalte meg i går at hun nettopp har fått vite at gutten hennes på over 2 år har fått cøliaki. Han har vært mye plaget av diarè siden han var baby, men det falt henne ikke inn at det var det som feilet han siden han spiste og drakk godt og ellers var frisk og rask. Uansett, vi får håpe det "bare" er en reaksjon på noe.

Hei! Han ble ikke utredet for det nei. De tok ikke moen prøver av han i det hele tatt faktisk. Skulle komme tilbake hvis noe oppstod. Han hadde ikke diare tidligere, men bare liten økning på vekten. Men hvis dette ikke gir seg, kommer jeg til å forlange utredning på alle kanter. Har fått erfare at man ofte må stå på selv for å få et svar. Min lille gutt gikk med stafelykokk bakt i seg i 2 mnd uten at det ble oppdaget. 5 leger fortalte meg at tett nese på barn var helt vanlig. Når han var 2 mnd slo jeg i bordet å sa at noe måtte gjores. Fikk behandling, og fikk ett nytt liv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...