Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 Jeg sliter med mye utflod og kløe i underlivet. Bruker canesten, noe som hjelper godt. Jeg har lest litt om dette i det siste, og et godt tips er visstnok å sove uten truse?!?Det hørest jo merkelig ut når man sliter med mye utflod!!!Erfaringer?Dette er forøvrig min siste uke i 2.trimester :-)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 jeg bruker ikke truse når jeg er hjemme (bare kjole). det blir mindere utflod med mye luft der nede.(:
stirog Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 Jeg sover uten truse - det hjelper (føler jeg!) Lykke til!
Gjest Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 Jeg har mye selv, spesielt nå. Jeg klarer ikke å såve uten truse. Men hvis du vil prøve det så kan du jo legge en handle nedpå i tilfelle det kommer mye, så berre fjerner du dette når du står opp
selfangerkjerringa Skrevet 30. august 2006 #5 Skrevet 30. august 2006 Jeg sover truseløs, har jeg gjort siden jeg var tenåring. (ikke når jeg sover borte da, hehe) Det er ingen tvil om at dette hjelper, det som ofte er årsaken til utflod og ubehag i underlivet er nettopp at det blir for tett og fuktig der nede. Vanligvis merker jeg også bedring etter et par dager UTEN truseinnlegg på dagtid (går i skjørt disse dagene for å unngå uhell), men nå som gravid så kommer det så mye uansett at truseinnlegg er et must... et annet tips for å dempe plagene er å unngå stramme bukser i syntetisk stoff. Bruk av skjørt f.eks er bra. Stram dongeri er ikke bra.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #6 Skrevet 30. august 2006 Sover alltid truseløs, er å anbefale. Får lufta godt, da!:-) Har ikke hatt ant til soppinfeksjon denne gangen, noe jeg var plaga med endel forrige gang.
Snupidupi Skrevet 30. august 2006 #7 Skrevet 30. august 2006 Har også masse utflod, sov uten truse, ingenproblem..
Simåne Skrevet 30. august 2006 #8 Skrevet 30. august 2006 Ja av med trusene :-) Jeg var plagd med sopp tidligere, etter endt canesten kur, begynte jeg med vivag vaginal kapsler m melkesyre, for å holde en god bakterie flora der nede, ingen kløe, ingen sopp :-) ops masse utflod når man tar tabelettene, så for all del ta de på kvelden og legg et håndkle unner rompa. jeg bruker ca 1 kapsel i uka.
selfangerkjerringa Skrevet 30. august 2006 #9 Skrevet 30. august 2006 Jeg har kjøpt en gele på apoteket - nå husker jeg selvsagt ikke navnet men tror det er noe i retning "Bioclin" eller noe sånt... enkel tube med lilla bokstaver... saken er den at det ikke er medisin, men mer en gele som gir lindring til kløe, og hjelper til med å holde balansen i orden der nede. Brukte den 2 ganger dagen i 3 dager, og nå trenger jeg den bare 1 gang i uka eller noe sånt Den var i hvert fall genial for meg som ikke tåler canesten særlig bra ps: nå var det ikke sopp som plaget meg, men generell sårhet og kløe pga utflod og hormon-endringer i slimhinnene pga graviditeten.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #10 Skrevet 30. august 2006 Her er noen tips, var endel plaget med dette da jeg var yngre. Når du bruker krem (kan du bruke vaginalpiller når du er gravid?) jaja når du behandler deg. 1.Vask deg godt nedentil før hver gang du smører deg. 2.Når trusene er vasket må du stryke dem i skrittet med strykejern for å få vekk sopprester. (Du "smitter" deg selv igjen når du tar på deg trusen neste gang) (det var faktisk legen som ambefalte dette) 3.Drikk/spis youghurt/biola hver dag eller ofte, du kan også smøre deg med naturell youghurt nedentil. 4.Ikke bruk mikrofibertruser da disse gjør deg klamme. 5. Gå på toalettet og tiss rett etter sex, ikke sov med sæden inni deg ;) Det var strykingen av trusene kombinert med krem/pillen som endelig hjalp meg å bli kvitt shiten!!! Håper tipsene kan hjelpe!
LapScouse Skrevet 30. august 2006 #11 Skrevet 30. august 2006 Så riktig, så sant. Holder du deg til disse rådene kommer du til å merke STOR forskjell! Jeg ble selv anbefalt 4 av 5 av disse rådene. Min spesialist nevnte aldri stryking av trusene, men jeg ser jo poenget. Smart. Også: Ikke barbere seg nedentil og BANNLYS alle tanga truser! Og nå er jeg så klø-fri at det nesten ikke er til å tro. Var tider/uker jeg klødde meg til blods, hovnet opp og klarte ikke å gå på jobb. Men nå? Nå har jeg ikke klødd på ni måneder (nesten et år!!!), og i tillegg til det er jeg 3 måneder på vei med det første lille barn.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2006 #12 Skrevet 30. august 2006 Ikke bruk såpe, sa gynekologen til meg. Det er visstnok æsj og fysj! Men selvsagt må jeg bruke litt Dr. Grevens, men bare på de ytre kjønnsleppene (der det er hår). Jeg er også avhengig av truseinnlegg, og må skifte ofte. Æsj, er så lei denne utfloden. Kvalmt!! Har en stillesittende job, så det blir jo fort klamt der nede, sikkert veldig uheldig for miljøet. Men nå fikk jeg hvertfall et godt tips, å ligge uten truse. Det skal jeg gjøre heretter. Dette er forøvrig også min siste uke i 2. trim. Nå gjenstår "bare" den tøffeste etappen. Huffa, jeg husker altfor godt dette trimesteret sist gang... Jaja, vi er snart i mål!
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 30. august 2006 #13 Skrevet 30. august 2006 Ja til truseløse gravide!!!
Tripp, trapp, tresko Skrevet 30. august 2006 #14 Skrevet 30. august 2006 Jeg hadde samme problemet under forrige svangerskap. Plagene kom raskt tilbake etter canesten-kurer. Alt som skulle til for å hjelpe meg var å drikke et glass Biola hver dag; den med bringebær-smak er god Når det gjelder såpe må jeg bare få anbefale A-derma fra apoteket. Ikke akkurat laget for sopp-plager, men liker den til generell bruk. Jeg reagerer på det meste annet, men denne er mild og helt super! Kunne forøvrig aldri tenke meg å sove med trusa på, så det var ihvertfall ikke årsaken hos meg...
Ylva og Mathilde Skrevet 31. august 2006 #15 Skrevet 31. august 2006 Jeg er veldig glad i å sove med klær, gjerne genser, truse og bukse, men til min manns store glede har jeg sovet truseløs i hele svangerskapet nettopp fordi jeg er plaget med sopp. (til min manns store sorg:)) Vet ikke hvorvidt det har hatt mye å si, men synes utfloden er verst på dagtid og når jeg bruker truse.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #16 Skrevet 31. august 2006 Takk for alle gode tips og råd!I natt blir min første truseløse natt :-)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #17 Skrevet 31. august 2006 samme gjør jeg.. bruker ikke truse når jeg er hjemme og det hjelper mye! merker nesten ikke utfloden da.. bare når en tørker seg etter å ha vert på do. Bruker kun undertøy da jeg går ut eller på besøk osv.. men hjemme går jeg uten.. det hjelper!
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #18 Skrevet 31. august 2006 jeg går heller ikke med truseinlegg i det hele tatt... Har mye utflod.. men pga at jeg går uten truse hjemme så blir det mindre.. og da jeg går med truse da jeg skal ut osv så trenger jeg ikke truseinlegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå