Gå til innhold

7 uker på vei og har begynt å spotte!


Gjest

Anbefalte innlegg

Betyr det at jeg kommer til å miste (igjen) ? Eller kan man spotte under den første tiden uten at det er farlig?

Jeg er i feil land for å kunne gå til legen. Har hatt en exu..livet har vært en påkjenning...Bruker en spontanabort begynne i spotting eller går den direkte over til blødning?

Har minimalt med blodspor... Det er mindre enn spotting i slutten av en mens...

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo alltid litt skummelt når det blør, men det trenger ikke bety at noe er galt. Hvis du ikke har vondt, og det ikke blir mere, trenger du sikkert ikke bekymre deg. Det er jo mange ekstra fulle blodkar der nede nå, som lett brister og gir små blødninger, uten at det har noe å si for fosteret. Håper det gir seg, og ønsker deg lykke til videre med svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan også bare være hormonane dine som er ubelangse og derfor får noen småblødninger uten at det betyr noe. det sa legen til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er bekymret for spotting, men det trenger ikke å være farlig. Da jeg var gravid med sønnen min, begynte jeg også å spotte litt da jeg var rundt 6 uker på vei. Det varte over flere dager, men ble aldri noen ordentlig blødning og jeg hadde ingen smerter. Jeg ble jo selvsagt veldig bekymret og lei meg og tok kontakt med lege. På den tiden bodde jeg i England, og der tar de ingen sjanser og hører hvertfall ikke på pasienten,og alt endte med at jeg ble lagt inn på sykehus. Men det er en annen historie.

Hovedsaken er at alt gikk bra og åtte måneder senere fødte jeg en velskapt gutt.

Lykke til!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar...jeg er litt mer optimistisk. Må snu hele tilværelsen opp ned pga av graviditeten, men går det bra er barnet inderlig etterlengtet og ønsket...

Kunne gå til lege i Norge likevel (er folkeregistrert i et annet land) og han fokuserte bare på abort så jeg følte det var bare å innstille seg på at det kom til å gå galt...

Har ennå ingen større blødning, bare litt spotting som kommer og går...litt mensmurringer...

Venter på resultat på hcg-blodprøve...Får en tidlig ul i løpet av september...Det kanskje går bra, og vi får vårt mirakel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anbefaler deg å kontakte lege, det bør man gjøre, selv om det kan vere helt normalt å spotte tidlig i svangerskape, det lurt å få det undersøkt. Er du over uke 6 anbefaler jeg deg å kreve en innvendig ul. Jeg spottet unner midt første svangerskap som gikk galt i uke 6 og litt i dette svangerskapet som har godt helt fint, er i uke 23.

Var hos gynokolog og fikk innvendig ul begge gangene, den første ul jeg fikk da jeg mistet så var ikke jeg kommet lengre enn til uke 5 da såg vi bare foster vannet, jeg måtte da vente en uke på ny ul for at de kunne si med sikkerhet om det var sa eller ikke, i løpet av den uken begynte jeg å blø mer, men hadde ikke smerter, jeg var innstilt på at det hadde godt galt og det hadde det. Månen etter var jeg gravid igjenn og ble kjempe redd da jeg begynte å spotte i uke 6 fikk time hos gyn for innvendig ul samme dag, var sikker på at det var døtt og kjempe deppa, men inne i foster vannet kunne vi se en liten strek som beveget seg litt og jeg gråt av glede da jeg fikk høre hjerte lyden, fluff fluff fluff sa det :-)

 

Håper alt står bra til med den lille!!

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jajja...

 

Spotting er en brunaktig utflod, kan være mer eller mindre slimete. Det brune er gammelt blod...

Noen bruker å ha det i slutten av en menstruasjon, tror noen bruker å få det før også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...