Anna33 Skrevet 30. august 2006 #1 Del Skrevet 30. august 2006 Hei. Jeg er 6-8 uker på vei og var på privat ultralyd i dag pga. SA for 2 måneder siden. Så et bittelite bankende hjerte og fikk roet nervøse nerver. Deilig! Men: Utifra når jeg testet positivt så trodde jeg at jeg var ca. 8 uker på vei. Men gynekologen sa at jeg bare var 6 uker på vei. Hvis det stemmer så har jeg testet positivt bare noen dager etter befruktning. Er det mulig da? Brukte en CB digital med morgenurin. Og jeg vet at alt hcg var ute av kroppen etter aborten. Gynekologen sa at fosteret var 6 mm langt. Nå ble jeg plutselig bekymret igjen - vokser ikke fosteret som det skal? Er det noen her som har opplevd at termin feilaktig blir satt tilbake på tidlig ultralyd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 30. august 2006 #2 Del Skrevet 30. august 2006 Tror du kan ta det med ro...har lest om mange her inne som har fått endret termin og noen har faktisk fått termin som tilsier at de har testet positivt før de ble gravide hvordan enn det går ann... jeg tenker som så at på så tidlig stadie så kan det være at egget ikke deler seg i det tempoet det skal, at ting går litt sagte, men at når hjertet begynner å slå så følger det mer normen! Du kan også være ei som produser hcg yhyre fort og dermed tester tidligere enn når du egentlig skulle ha testet positiv. Ikke vet jeg men jeg velger å tro på dette...(selv om det er helt og fult mine egne tanker) vet ikke om det hjelper deg, men jeg kan ikke dra noen tråder mellom feil ul og at det har vært noe galt. Slapp av og kos deg. Det går nok bra så lenge hjertet er begynt å slå! rose 7+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TussiLussi Skrevet 30. august 2006 #3 Del Skrevet 30. august 2006 Kan det ikke være at legen sa fosterets "alder"?? Jeg er i 11 uke, men legen sier at fosteret er 9 uker. Dvs det samme, bare to ulike måter å måle på. Selv om jeg er i 11 svangerskapsuke, er ikke fosteret gamlere enn 9 uker. Skjønner hva jeg mener ?? Utviklings"farta" til de ulike foster er ulik - det vil derfor bare være et gjennomsnitt de bruker når de forteller om fosterutviklinga fra uke til uke. Lykke til videre :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna33 Skrevet 30. august 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 30. august 2006 Tusen takk for beroligende meldinger. Det var nok ikke fosterets alder hun mente, for hun sa at termin ble 26.april, noe som skulle tilsi 6 uker på vei og fosterets alder 4 uker. Men det er betryggende at dere sier at utviklingsfarten til de ulike fostre er ulik, og jeg er uansett kjempeglad for at jeg iallefall så et hjerte som slo i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Go`mamma`n... Skrevet 30. august 2006 #5 Del Skrevet 30. august 2006 Oj, kunne du se at hjertet slo? Jeg har min foreløpige termin 24. april, og tenkte at det var for tidlig å se hjerte slå. Da må jeg jo få betilt meg en time til ul, da :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 30. august 2006 #6 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg har også termin 24.04, hvis disse kalkulatorene stemmer Jeg har bestilt UL neste onsdag, er jo litt spent på hva jeg kan se og om det er noe å se. Så på babyverden.no at hjertet begynner å slå i uke 5/6, så jeg håper de kan se noe - jeg er i alle fall spent som en 5-åring på julaften! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkVissVass Skrevet 30. august 2006 #7 Del Skrevet 30. august 2006 ett foster på 6 mm tilsvarer fosterets uke 5 og mors uke 7har jeg lært... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå