Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Da har jeg mistet for andre gang på to forsøk (inkludert frys), og vi har plutselig bare ett forsøk igjen. Vi holder på ved en privat klinikk, og har så smått begynt å vurdere om vi skal ta tre nye forsøk der eller gå over til det offentlige. Jeg er litt skeptisk, ikke fordi jeg tror de er mindre flinke, men der for meg at ventetidene der er lenger (feks mellom hvert forsøk)

Vi har fått brev om at vi er "godkjent" for behandling i Trondheim (fra 1 mars 06), men vi bor i Oslo og lurer på om vi bør få papirene oversendt til en plass her.

Noen som har erfaring med Rikshospitalet og Ullevål?

Blir vi satt sist i køen igjen, og må vente ni måneder?

Hvordan fryser de ned eggene på Rikshospitalet og på Ullevål? Der vi er nå fryser de ned tre i slengen, og det er jo litt dumt (hva om alle tre overlever feks)

Har også begynt å tenke på habituell abort, vet at en gang kan være en tilfeldighet, men ser man en sammenheng mellom to aborter og habituell abort diagnosen? Hva skal vi gjøre da, hva om småtassene aldri har planer om å feste seg ordentlig og bli i ni måneder?

Litt panikk her om dagen og mange rare tanker, men synes å miste første gangen var "verre" enn gang nummer to (trodde jeg hadde fått mensen i grunn). Angrer som en hund på at jeg måtte være så idiot i hodet mitt at jeg tok en test. Hadde vært bedre å tro at forsøket ikke var vellykket enn å forholde seg til all dritten som følger i kjølvannet av en abort. Jaja, må vel kanskje bare bite det i meg og forsøke å fortsette livet mitt som vanlig.

Mvh,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Så trist å høre at du mistet igjen:(. Var du langt ut i svangerskapet? Jeg trodde jeg var gravid i januar fordi jeg testet positivt, men det viste seg å være en kjemisk graviditet altså at testen viste positivt men det var pga alle medisinene. To dager etter da jeg egentlig fikk mens trodde jeg at jeg mistet, og bare det var kjempetrist så jeg tør ikke tenke på hvordan det har vært for deg!

Jeg byttet fra Riksen til St.Olavs fordi det da var mindre ventetid i Trondheim, dette tjente jeg på og ble ikke satt bakerts i køen. Men kom inn ganske raskt. Søkte meg inn i august ifjor og kom inn i januar, mens på Riksen hadde jeg ikke kommet inn før tidligst i mai/juni i år.

Kanskje du kan ringe for å dobbeltsjekke?

LYkke til videre, ikke mist håpet det skal gå tilslutt:o)

Klem

Skrevet

Trist å høre at du har mistet 2 ganger. Jeg mistet også i sommer, så vet hvor tøft det kan være.

Vi går til behandling på Ullevål. Tror nok du stiller bakerst i køen igjen hvis du vil flytte over fra Tr.heim til Oslo. Iallefall gjorde vi det. Jeg fikk legen min til å sende henvisning til St.Olavs etter at jeg hørte de ikke hadde noe ventetid (noe som viste seg å ikke være sant). Det var vi selv som skulle si fra oss plassen på Ullevål. Heldigvis gjorde vi ikke det, for vi kom jo inn til behandling der før St. Olavs.

Vi har 2 på frys og de er fryst ned hver for seg. Vet ikke hvordan de gjør det hvis enn har flere enn 2.

Skrevet

Heia!

Du må nok dessverre bakerst i køen, men dr. Bjerke på Riksen er spesialist på dette med abort, så jeg anbefaler deg å bli henvist dit.

Leit å høre at du har mistet to ganger (siste gangen var du kanskje bare "kjemisk gravid"?), ønsker deg lykke til videre:-)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...