Gå til innhold

August: Min fødselshistorie:)


Sabina og gjengen

Anbefalte innlegg

Så var det denna fødselshistorien da... Vel den 18 august hadde jeg termin med lillegutt. Fikk ikke sove kvelden før, men følte ennå at jeg skulle gå to uker til med han i magen. Så jeg sovnet først rundt 4 tida om natta. Klokka 06.00 våknet jeg med rier, de var ikke regelmessige så jeg tenkte det bare var fler av disse maseriene. Gikk å lagde meg litt mat og satt meg foran dataen. Hadde kontroll hos jordmor samme dag så stressa ikke. Da klokka nærma seg halv elleve ble de mer regelmessige, ca 10 min mellom hver. Jordmora mente at jeg burde dra inn på Riksen for sjekk om ikke så lenge. Så jeg dro hjem til mamma (bodde der i denne perioden, da jeg er alene) ringte Riksen og fikk beskjed om å vente.. Jeg trippa rundt og ikke mange timene sene var dte 5 min mellom riene, jeg ringte igjen og fikk stadig beskjed om å vente. Jaja, trippa mer rundt og venta på vannavg eller blod. Ringte Riksen igjen i 6 tida om kvelden og da ville dem ha meg inn for sjekk, endelig tenkte jeg. Jeg var sikker på jeg hadde noen cm nå, hadde jo hatt rier i 12 timer og dem var ganske vonde nå.

 

Vel fremme på Riksen og opp på føden, de sjekka åssen småen hadde det, han hadde det fint:) Så skulle hun sjekke denna åpningen da, jeg hadde 1cm... EN jævla liten cm hadde jeg. Detta vil ta flere dager tenkte jeg da. Så damen sendte meg hjem med en innsovningstablett og en smertestillende av det slaget man fører inn i analen (hater sånne). Hun sa også at jeg sikkert ville være i fødsel (4cm) rundt 4-5 tida om natta.

Jeg kom hjem igjen og la meg på senga med varmeflaska på ryggen, og tygga i meg innsovningstabletten, ville vente med den andre. Ble ganske trøtt, men riene var jo der så sove fikk jeg ikke. Tok så denne smertestillende saken og tenkte nå får jeg kanskje sove en time eller noe. Sove fikk jeg ikke, ble bare ennå sløvere. Men siden jeg var sløv fikk jeg slappa godt av mellom riene, VELDIG godt:) Klokka snegla seg videre og ca halv to måtte jeg fly på do for ente gang og da kom det blod og slim, synes det var mye jeg, mer enn jeg hadde trodd.. Jeg ringte føden for å høre hva jeg skulle, mens damen sa at jeg skulle vente hjemme (ikke overraska) pusta jeg meg igjennom noen rier. Da klokka var blitt 03.45 sa jeg til mamma at NÅ MÅ VI DRA!!! Da hadde jeg VONDT!!! Hang over fryseren og trippa. Så vi dro etter ca 15 min.. Bilturen gikk ganske fort, men ca 04.20 fikk jeg en ny type rie. Jeg fikk ei pressrie, da fikk jeg litt panikk, kunne jo umulig ha 10 cm.. Vi var fremme på sjukehuset 04.30. Da vi skulle inn var jeg stressa og fikk den geniale ideen, jeg prøvde å løpe inn døra, kom 6 skritt og ffant en benk å henge på under neste pressrie, da gikk også vannet.

 

Oppe på føden ville jordmora undersøka meg, men jeg nekta, jeg satt fint i rullestolen og aktet ikke reise meg. Til slutt måtte jeg, og ennå ei pressrie meldte sin ankomst, jordmora så på meg og sa at vi trengte ikke undersøke noe, vi kunne gå rett inn på fødestua. Så mamma trilla meg inn der, fikk velta meg opp i senga og så sjekka jordmora åpninga. Du har 10 cm du og hodet er såvidt nede i fødselskanalen sa hun. Da skjønte jeg fint lite. Jeg hadde nå nærmest ropt etter smertestillende siden vi kom inn og fikk tildelt lystgass maska. Det er alt vi har tid til sa jordmora. Så kom pressriene og jeg pressa.. Lillegutt var ute 05.52. Jeg måtte klippes litt da det tok så lang tid, men det kjente jeg ikkenoe til. Når jeg ser tilbake på fødselen synes eg at jeg hadde en fin fødsel. Såklart det var vondt, men ikke uoverkommelig og jeg føder gjerne igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...