Gå til innhold

NOEN SNAKKER OM Å TA TEMPEN FOR Å FINNE EL..NOEN SOM VET MERE OM DET?

Anbefalte innlegg

HEI ALLE SAMMEN:)

Jeg lurer på dette med å ta tempen i forbindelse med å finne EL.

Når begynner man å ta tempen i pp?

Hvor skal man ta den? (munn,rompa,armen,øre)?

hvis det er forandring på gradene,har man da EL?

Jeg kan ikke så mye om det,så det hade vært kjempe fint om noen her inne vil svare på det og hjelpe meg,,skal ha EL ca om en uke,så da burde jeg kansje begynne snart?

klem

Fortsetter under...

takk for gode råd..jeg skal prøve dette:)

Til lone:) jeg har lakt det litt på hylla om dagen ,for å ha minst mulig å tenke på nå som jeg vil bli gravid,men jeg får opp at du blir gravid snart..om et par pp..så da er det ikke lenge til..får også opp en gutt jeg,og litt kvalme i svangerskapet,men det er vell vanelig:)

lykke til alle sammen.

Annonse

Hei Baas!

Temping står det mye om på www.pernille.info.

Du begynner å ta tempen etter mensen er over, samtidig anbefales det også å sjekke utfloden hver dag. Utfloden vil, etterhvert som EL nærmer seg, bli mer klar, blank og strekkbar. Dette kalles EL-slim, når kroppen er på sitt mest fruktbare.

Tempen vil dessverre bare vise deg når du har hatt EL - den vil altså ikke hjelpe deg den første måneden du temper, men vil være til god hjelp senere fordi du vet når du kan vente deg EL. Tempen stiger med ca 0,5 grad dagen etter EL. Den holder seg mer eller mindre der, til den synker igjen når mensen kommer, eller holder seg høy - da er du sannsynlig gravid! En klar temp-stigninge er et sikkert holdepunkt for at EL har vært, det er jo også greit å vite av og til når man er i tvil på resten av symptomene!

Du trenger et temp-mål med 2 desimaler.

Mål hver morgen til samme tid like etter du våkner. (Ha temp-målet ved senga) Om du måler oralt, rektalt eller vaginalt er det samme, så lenge du gjøre det på samme sted hele syklusen. Formeg funker det å tempe oralt, men vet flere som da får ujevne kurver, slik at de må tempe et annet sted.

www.fertilityfriend.com er et supert sted der du kan registrere deg gratis, og føre inn tempene dine og andre tegn du registerer. Den vil da finne EL for deg.

Ble langt det her... Lykke til!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...