peonererfine Skrevet 29. august 2006 #1 Del Skrevet 29. august 2006 Hei! Noen som har peiling på dette området? Vi skal pusse opp, og har funnet fagmann som bi mener kan gjøre en god jobb (bra ref. fra andre). Han er litt rimeligere enn de store kjedene, og tok seg god tid på befaringen. Har fått et muntlig tilbud + en enkel email med veldig forenkla oppsett over det som skal gjøres. Bør vi ha en ganske detaljert skriftlig kontrakt som signeres av begge parter før arbeidet settes igang? Der det står prisen som avtalt etc. Sier vel seg selv, men har faktisk aldri 'deala' med håndverkere før. Og det er mye penger det er snakk om... Så, hva bør ordnes 'juridisk' før vi setter igang? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6122536-h%C3%A5ndverkeravtalepengerkontrakt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
pappatilto Skrevet 7. september 2006 #2 Del Skrevet 7. september 2006 Vi har flere ganger brukt håndverkere hvor "kontrakten" har vært i form i email. Dersom det står nøyaktig i emailen hva som skal gjøres, og gjerne når, bør det være tilstrekkelig. Ville ikke tatt sjansen på muntlige avtaler. For det første er det lett å glemme akkurat hva som ble sagt, dessuten er det vanskelig å bevise noe som helst ved en eventuell tvist. Vet ikke i hvilken grad email holder som bevis, men folk flest driver forhåpentligvis ikke med direkte svindel. Til orientering har jeg heller aldri betalt en krone i forskudd når jeg har brukt håndverkere. Ved et litt større rehabiliterings-prosjekt (ca. 3-4 måneder, ca. 400.000) betalte vi stykkevis og delt, men fortsatt ingen ting på forskudd. De andre tilfellene (varierer fra elektriker-regniner på noen tuselapper til et renovert bad på +100.000) har jobben vært 100% ferdig før jeg har fått faktura. (Grunnen til at jeg skriver dette er at jeg alltid blir litt overrasket når det står i avisen at noen har betalt 10.000-vis av kroner i forkant, så ha håndverkeren av en eller annen grunn ikke gjort skikkelig arbeid, evt. ikke gjort arbeid i det hele tatt...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6122536-h%C3%A5ndverkeravtalepengerkontrakt/#findComment-6235608 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå