lycklig Skrevet 29. august 2006 #1 Del Skrevet 29. august 2006 ser att du skrivit på förra tråden om spanien och skulle bli jätte glad om du har några tips att komma med angående födsel på costa del sol... Jag har också privat försäkring och kan välja ( tror jag) vart jag vill föda. Har blivit rekommenderad en klinik inne i malaga som ligger vid katedralen. Har du hört om den? Vi väntar vår första i december och bor i Torre del Mar. är det ert första barn? Du får gärna ta kontakt m du vill ha kontakt, skulle vara kul att lära känna andra med småbarn i området = ) kram Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6122430-lykkeliten-2/
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 1. september 2006 #2 Del Skrevet 1. september 2006 Hei! Jeg har dessverre ingen tips eller idee om føding her nede Jeg skal på befaring av et par av sykehusene tidlig neste uke, Costa del Sol Hospital i Marbella, Parque San Antonio i Malage, Clinica Maternal, Universitets "fødeklinikken" i Malaga (hvor legen min også jobber / er professor ved siden av sin egen praksis), men jeg har ikke peiling. Jeg har fått beskjed om ikke å tenke på praktikalitetene rundt det og la de "erfarne" legene og sykepleierene gjøre jobben sin.. med andre ord, holde kjeft å gjøre som de sier.. så jeg har litt angst for hele greien! I begynnelsen hadde jeg den litt "norske" holdingen rundt det som at alt skal være naturlig og med minimum smertelindring.. men jo mer det nærmer seg, jo mer tenker jeg .. "faen heller, jeg orker ikke å lide hvis jegikke trenger det" Epidural er temmelig standard her så jeg tror jeg takker meg til den. Jeg vil helst ikke ha keisersnitt (og de er litt rask til å gripe til det, så vidt jeg forstår) da jeg har fått det for meg at jeg sikkert er en av de uheldige som vil få komplikasjoner og infeksjoner og stygge arr etterpå.. men skjer det så skjer det. Jeg går ut i permisjon i dag, har 39 dager igjen til termin og gleder meg til å sette barnerommet i orden. Jeg og kjæresten min (vi er ikke gift..) har jobber sinnsykt mye den siste tiden, ofte fra 10 om formiddagen til 10 om kvelden.. og jeg er sliten nå.. Hvilken barnevogn har du kjøpt/ skal du kjøpe? Vi kjøpte en rød quinny speedi (den var på salg på corte ingles ) og håper vi blir fornøyd med den, jeg har ingen peiling på sånt heller,, alle ser så like ut for meg (det er første barnet for oss også, en liten jente ) Jeg jobbet forresten en liten stund i Torre del Mar.. det virker som et trivelig sted. Vi snakkes! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6122430-lykkeliten-2/#findComment-6155167
lycklig Skrevet 3. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 3. september 2006 Ja då förstår jag att du är glad för att ha gått på permisjon.... själv har jag vanliga kontortider, men en timmes resväg till och från jobb så dagarna kan bli ganska långa.... Vi har så smått börjat handla lite kläder och sånt nu och ska väl ut och kolla på vagn om inte alltför länge. VI anar ju inte vad man ska välja, men man får väl läsa några kvalitetstest innan man bestämmer sig ;-) Det är ju mycket som skall handlas, så det blir väl några dyra månader framöver, fast vi ser verkligen fram emot att göra iordning barnrum etc. 3 oktober börjar vi en slags födselsförberedande kurs på Centro Salud här i torre del mar, det blir nog ganska nyttigt. Har ni gått någon kurs? Själv har jag inte något emot kejsarsnitt, så jag hoppas det du har hört stämmer.... = ) Du får gärna säga till vilket sjukhus som verkar bäst när du har varit och kollat. Tror också att man ska lämna det i händerna på experterna, men det är ju inte så lätt alla gånger... Är ni norska båda två eller är din sambo spansk? Har du bott länge i Spanien? VI är ju som sagt inne på 5 året och är svensk respektive dansk.' Vi hörs! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6122430-lykkeliten-2/#findComment-6175198
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 6. september 2006 #4 Del Skrevet 6. september 2006 Hei igjen ! Jeg har ikke vært på fødselsforberedene kurs, det har liksom ikke blitt tid eller annledning. Jeg er forresten Norsk, men min kjære er halvt spansk og halvt engelsk. Han har bodd her i snart 8 år, mens jeg har bodd her i 2. Du har rett i at det kommer til å bli dyrt! Men det er jo så koselig, desseuten er det jo så masse fint i alle prisklasser at alt kopmmer nok på plass. Jeg har veldig snille svigerforeldre som kjøper inn masse til oss, pluss mine egne i Norge som sponser oss med et par av de store innkjøpene. Vi snakkes! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6122430-lykkeliten-2/#findComment-6217062
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå