Gå til innhold

Får baby nok melk? Samme som småtroll 0-1

Anbefalte innlegg

Baby er 6,5 mnd, og ammes i tillegg til fast føde. Jeg vet at man skal gi pupp før mat, men baby er meget bestemt og nekter som oftest dette. Våkner ca kl 6 og drikker da av begge bryst. Ammes igjen 1-2 ganger, og får grøt ca kl 11-12. Da er det sjelden hn tar pupp først. Så er det middag kl 15-16, da har hn kanskje tatt litt pupp i mellomtiden, kanskje ikke. Har flaks hvis hn vil ta litt pupp en time eller 2 etter middag, og så er det kveldsgrøt kl 19. Denne lages på 120 ml mm, mer er det umulig å få hn til å spise. Har prøvd mm på flaske etter måltidene, men baby bare spytter ut. Har av forskjellige grunner ikke tid/ork til å pumpe meg så mye heller.

Baby legges etter kveldsgrøten, og tar av og til en liten tår å sovne på, men oftest ikke. Sover da hele natten, bare enkelte netter vil hn ha litt pupp. Hadde nå lagt på seg 200g i uka siste par uker, etter en heller laber vektoppgang før det.

Er dette nok melk? Eller bør jeg gi mme? Det er umulig å true baby til å ta pupp... Og hn er ikke særlig glad i flaska heller.

Takker for innspill.

Fortsetter under...

Synes ikke det høres så helt ille ut jeg. Blir jo en 5-6 amminger i døget dette, og i ammehjelpens telefonhåndbok er det sagt at det er vanlig at barn i alderen 6-12 mnd dier 4-12 ganger i døgnet.

Så lenge hn har nok våte bleier og ikke drikker mye annet ved siden av, og i tillegg legger godt på seg, er nok dette greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...