Gå til innhold

Er det sært..


Lillem0ra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns det er helt heslige navn, men smaken er forskjellig og det ser ut til at for mange er hele poenget med navn at det skal være særest mulig. Jeg går ut fra at du vet at Xantippe var navnet til filosofen Sokrates sin kone, og hun gikk for å være et forferdelig hespetre. Navnet er derfor blitt stående som symbol på et aldeles fryktelig kvinnemenneske. Men, for all del! Du må da gjerne gi datteren din et navn som leder til slike assosiasjoner. Jeg lurer bare på HVORFOR man vil gjøre noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, huff da, nei jeg var ikke helt klar over det. Jeg bare husker fra boka jeg fikk i 1.klasse at det på X sto; Xantippe spille xylofon, og siden da har jeg synes det var et stilig navn.

 

:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer enn sært å gi barna sine sånne navn. Det er å be om å bli mobbet og ledd av resten av livet.

Greit at ikke alle trenger å hete Per og Kari, men dog........du glemmer at et menneske skal leve hele livet med navnet sitt. Det er ikke en hamster du skal navngi, den kan du kalle hvasomhelst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. behøver jo ikke nødvendigvis å bli mobbet av de navnene da. Folk kan jo egentlig bli kalt hvasomhelst nå for tiden da. Jeg synes det er litt kjedelig med 'vanlige' navn. Jeg har lyst til å kalle ungene mine noe litt spesielt, ikke for å være slem og vil at de skal bli mobbet.

Jeg har ei lita jente som jeg veldig veldig gjerne ville kalle for Zephora Xantippe, men faren hennes synes ikke det var så fint så vi kalte henne Carna istedet. Er jo ikke mange som heter det heller :-)

 

Xerkses og Serapta var skikkelig kule navn :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zephora synes jeg var kjempestilig!!! Tøffe navn du har der i hvertfall. Får jeg stjele noen til mine neste ??? hihi

Har litt sær navnesmak selv, jeg. Ang mobbing mente mange at jenta vår kom til å bli mobba pga navnet. Det mener jeg bare er tull. Unger mobber uansett og er det ikke navnet, så er det noe annet. Jeg heter egentlig julie,men ble mobba for det. (julie-pulie hihi) Så det spiller ingen rolle om du har ett sært eller vanlig navn.

Kall ungen din det du synes er stilig, mne bli ikke fornerma om ungen vil bytte navn når h*n blir stor. Jeg vurderer å bytte til Kita (noe alle kaller meg alikevel... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er skikkelig kule de navnene.. :-D

Jeg heter Stine og jeg ble også mobbet for det Stine-pine og sånt tull, så jeg tror ikke det gjør noe å ha litt 'sært' navn :-)

 

Kita var forresten stilig og! :-)

 

Skikkelig kult om du bruker noen av de navnene da :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og ikke minst barnet ditt vil risikere å alltid måtte stave navnet og hele tiden få det skrevet feil.

 

Jeg er enig i at det ikke er navnevalget som avgjør hvorvidt ditt barn blir mobbet og at et "sært" navn skal unngås av den grunn. Men jeg tror likevel et navn kan være til belastning, særlig når det er navn uten noen tradisjon i Norge og med bokstaver som er uten tradisjon i Norge. De fleste nordmenn vet knapt hvordan Z og X uttales i ord!!

 

Jeg ville brukt disse navnene til hamsteren til barna jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...