#Prinsemor# Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 lurer på hva som anbefales i trøndelag. skal ha ei ei vogn som skal kunne brukes. har termin i januar , noen mener jeg bør satse, kombi, duo, bag, trille med soft bag. blir så usikker når folk er så uenige om hva de anbefaler. Hvor lenge kan du bruke en bag? hvorfor er det så mange som selger vognene sine tidlig? hva slags dekk anbefales? krav jeg stiller: stødig vogn som er lett å komme fram med på bart føre, snø, sludd vendbart styre høyderegulering. vogna skal kunne brukes til soving ute god å gå tur med fin å se på, praktisk har stor bil, plass ingen hindring
løve81 Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Jeg er ikke sikker på hvor kaldt dere har det om vinteren, men uansett lille jeg valgt en duo vogn eller bagvogn til en vinterbaby. Har selv simo duo og er veldig fornøyd med den. Syns emmaljunga har lekre vogner, er ikke sikker på om de har vendbart styre. Basson har noen vogner med stoooor bag. Bagvogn eller duovogn er mye lunere enn ei kombivogn (når bærebagen blir for liten) Bærebagene er smale med liten plass til poser og tepper, tror min bag er 8 cm bredere enn bagen på simo kombi. Om du bør ha bagvogn eller kombivogn kommer litt an på behovet framover. Mange føler for ei ei mindre lettere vogn når barnet blir litt større, og kjøper derfor sportsvogn/trille. Snuppa mi bruker sportsdelen på duovogna til sovevogn i bhg, har ei teutonia timmy hjemme.
<3 + <3 + <3 Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 Etter dine "krav" så ville jeg anbefalt Emmaljunga Duo Edge - seøv om den er stoooor og tung(!) Har hatt vogna selv... Den er veldig stødig, god plass i bag, vendbart teleskophåndtak, pen og stilren osvosv..bagen på denne kan du godt bruke bortimot ett år, iallefall fikk snuppa vår enda plass i den da, og hun var lang(!!) Er også integrert ryggstøtte i bagen slik at barnet kan sitte oppreist i den... Etter godt og vel et års tid ville jeg kjøpt en OTH UJ da den definitivt er den ALLER BESTE sportsvogna (så lenge du da ikke er avhengig av vendbar sittedel), sportsdelen på Emmaljunga`n har jeg nemlig ingenting til overs for...blir helt uhåndterlig å drasse på.... Vi bor selv i tr.lag, og har denne gangen gått for en Teutonia Spirit s3 med duobag da vi har litt andre kriterier enn deg...og er avhengig av roterende forhjul.. Lykke til!
Pernille 2.1.2009 Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 Jeg hadde Simo kombivogn til min septemberbaby. Var kjempefornøyd med denne vognen vinteren gjennom. God plass til voksipose i bagen til babyen var 6 mnd. Men det var kun desember - mars jeg brukte vinterdyna i voksien, det holdt lenge med sommerdyna. En venninne av meg brukte bare skinn i bunnen og dundyne. Simo vognene er lune og trekket dekker langt opp foran kalesjeåpningen. De finnes jo også med vendbart håndtak nå. Når min baby var ca. 7 mnd ønsket jeg en lettere vogn å drasse med, Simovogna er tung. Jeg ønsket også en vogn med vendbart håndtak. Da endte jeg på Teutonia Mistral. Er kjempefornøyd med denne og toåringen min sover fremdeles formiddagsdupp i den. Men den er ikke like lun inne i kalesjen og bremmen opp foran kalesjen går ikke like høyt opp. Så der vil jeg anbefale Simo kombivogn. Den har også mindre lagringsplass under vognen, det savner jeg for det er utrolig hva man kjører rundt med. Eller så har jeg sett på flere Emmaljunga vogner og de synes jeg ser utrolig bra ut, men har ingen erfaring med de. Jeg anbefaler kombivogn fordi bagen er mye enklere å ta med seg inn på f. eks helsestasjon, barseltreff, babysvømming osv hvis du triller. Jeg hadde ikke problem med at den ble for liten. Vi brukte også det omdiskuterte bagnettet i bil og da var det lettvint og ta med babyen inn og ut i sovende tilstand. Vi kjøpte den første vognen brukt, og det vil jeg anbefale. For etterhvert som babyen vokser til og du får erfaring på det å trille vogn blir grunnlaget for å kjøpe vogn bedre også. Jeg foreksempel ble utrolig lei av å løfte en tung vogn inn og ut av bil. Nå når toaåringen veier 12 kilo er teutoniaen tyngre å trille og jeg kunne ønsket meg en vogn med svingbart forhjul. Poenget er at kjøper du brukt første gangen, trenger du ikke ha dårlig samvittighet når du kjøper ny neste gang hvis du ikke blir fornøyd. Men jeg har vogndilla og har kunnet tenkt meg ny vogn hvert halvår !!! Puh dette ble et langt innlegg. Vet ikke om du ble noe klokere !!
LegallyBlond Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 Har en brio kombi som vi brukte i dypvognperioden og som sportsvogn frem til ca. 10-12 mnd. Etter det bytta vi til en oth urban jungle, som er en helt fantastisk sportsvogn. Utrolig god å trille, og veldig god comfort for barnet. Nå er gutten 16 mnd, og ser ut til at vi har god plass til voksipose i vinter (men da må vi fjerne bumperbar-en). Kombivogna bruker vi som sovevogn, og den skal spares til en nestemann som vi håper kommer innen et par år. Så jeg vil enten anbefale en bagvogn m/sitteplate i og gå for en lettere sportsvogn seinere eller gjøre som oss, ha en kombi/duo og en sportsvogn. Vi bruker som sagt begge vognene. En duovogn har større bag, men med kombivogn er det lettere å få bagen med seg rundt, til tross for clik in system på de fleste vogner. Simo kombi har store bager, god plass til masse dyner/pose/tepper. Er også en veldig stabil og lun vogn, vind-og vanntett. De fleste modeller kan du nå kjøpe med vendbart styre. Og de er veldig fine å se på. Kjøp en klassisk farge så er den lett å få ssolgt eller evt. grei å spare på til seinere barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå