Gå til innhold

Til dere som har vogn-erfaring

Anbefalte innlegg

det er vel snart på tide å se seg om etter vogn, og min samboer og jeg er helt blanke på det punktet, vi vet ikke helt hva vi er på utkikk etter..Alt vi vet er at vi trenger en vogn som kan brukes i storby, og som er lett å håndtere, da jeg er liten og spinkel (og svak...). Tar i mot tips og advarsler på vogntyper med stor takknemlighet!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6120500-til-dere-som-har-vogn-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du bor i en storby ville jeg valgt OTH vogna. Den er kjempe god å trille, og trendy. Er en trehjuling med bag, og sportsdel. Litt dyr,men kjempe god, og lett i vekt.

Kunne du tenke deg en større, og robust vogn, er jo alltid Simo kombi vogna ett godt valg, en klassisk vogn. Stor bag til babyen, og kan gjøres om til sportsdel.

Teutonia kombivogna er likedan. Stor og god, men noe tung synes jeg.

Hei,

Jeg vet at flere som bor i byer har kjøpt seg Stokke vogn. Tror det er kun en type. Denne er svært lett og enkel å trille i byer.

Selv har vi hatt Teutonia Mistral, og kommer til å bruke denne til babyen som kommer nå også. Er veldig fornøyd med den, softbagen kan tas enkelt ut, og vognen egner seg også godt til en 3-åring, da som sportsvogn.

Jeg ville også anbefalt en trehjuling. Var kjempefornøyd med vår quinny sportsvogn (helt nedfellbar rygg, brukte den fra ca 6mnd i kombinasjon med voksipose) da vi bodde i Munchen og Trondheim. Nå bor vi på landet, og kommer til å velge ei større, kraftig simo duo. Hadde vi vært byfolk enda, ville vi gått for en liten, lett trehjuling igjen :) Enormt bra når man skal ut og inn av busser og butikker, opp og ned fra fortauskanter osv. Bare pass på at dere finner ei vogn som er god og stødig!!! Dette varierer nemlig veldig!

hei hei..

vogner det er god kvalitet i og som er "myke og vugge" basson er en kjempe god vogn og den er ikke så lav slik mange vgner er i dag jeg er 168 og den er perfekt høyde til meg, brio og simo er jo kjempe bra men de dyreste. burde kjøpe en vogn med fire hjul da de med tre har noe lett for og velve selvom de egner seg i byen. de er ikke så gode på vinterføre. de nye stokke vognene er veldig små i dypvognen så babyen vokser fort ut av den og da må man bytte. godt med dypvogn gjennom hele vinteren:)

Annonse

Vår quinny-vogn er utrolig stødig og god. Aldri noe velteproblemer med den, og nå har vi snart brukt den daglig i to år... Men særlig god på vinterføre er den ikke dessverre. Har en minstanke om at det er mest pga dekkene og ikke at den har tre hjul. Anbefaler definitivt dekk med mønster, og ikke glatte!!!

Har en billig tre-hjuling fra Reflex, som er strålende på vinterføre, ulendt terreng _og_ fortauskanter. Desverre er den litt for brei til en del smale rulletrapper osv - men i by finnes det jo stort sett heis el.l. Anbefaler den uansett - brukt den fra 6 mnd og var kjempefornøyd! Tar til og med forholdsvis liten plass når den er sammenfoldet, og er lett å bære selv for pingle-meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...