Gå til innhold

Jeg trenger råd om søvn for snart 9 mnd gammel baby.

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bli totalt utslitt fordi gutten vår ikke sover bra på nettene. Samboeren min ukependler, så jeg tar de fleste nettene alene. Så nå trenger jeg gode råd...

Sånn er situasjonen: Han legger seg fint kl 19.00. Da er han mett og utørst. Så sover han som regel 4-5 timer. Han får vann og smokk og snur seg rundt og sovner igjen. Sånn fortsetter det hele natten gjennom bare med kortere soveperioder. Han våkner gjerne 10 ganger. Dersom jeg ikke gir han vann og smokk, så våkner han helt og er vanskelig å legge igjen.

Vi hadde skrikekur for å avvenne han med pupp. Det gikk kjempefint, og han sov bra i en periode etterpå. Må vi ta ny skrikekur for å avvenne han med å få vann? Hvorfor våkner han hele tiden?

Jeg har vanskelig for å sovne, og bruker lang tid hver gang jeg står opp. Så det sier seg selv at jeg sover fryktelig lite for tiden. Noen som har råd?

Fortsetter under...

Hei du,

jeg har skrevet litt om soevn lenger oppe. Det er fryktelig slitsomt med avbrutte netter. Likevel ville jeg ikke latt barnet mitt ligge aa skrike - har du lest The No Cry Sleep Solution? Der er det mange fine raad.

For oss var det aller beste aa ta Booo opp i senga med oss. Baade han og jeg sover mye, mye bedre naar vi slipper det med aa maatte staa opp for aa amme eller troeste.

Lykke til!

Jeg ville definitivt legge skrikekuren på hylla. Det første som slår meg er at det er kanskje fordi han har blitt usikker at han våkner så ofte. Når barnet våkner om natta og gråter signaliserer det et behov..dersom man bare lar barne gråte overser man dette behovet og da er det ganske logisk at barnet blir usikkert og mister tillitt til omgivelsene sine og omsorgspersonene sine...Prøv å bygg opp tryggheten til barnet ditt igjen..(det kan ta tid, men det føles godt med et barn som stoler på mammen og pappaen sin)

Signerer innlegget over om at No cry sleep solution har gode råd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...