Pia79 Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Jeg var hos jordmor for første gang i går. Jeg er 16+0 og har termin 14. februar. Jordmora var kjempegrei og jeg fikk høre hjertelyden. Det var fantastisk!!! Det var som musikk i mine ører ihvertfall! Ellers har jeg nesten lagt på meg 4 kg siden jeg ble gravid. Er det mye så tidlig? Jeg har spist helt normalt til nå.
ett til! Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 ja,det å høre hjertelyden for første gangen er virkelig noe spesielt!Gled deg bare til UL senere i svangerskapet ditt!! Da får du både høre OG se det lille nurket! le Om 4 kg er mye etter 16 uker?Ikke tenk så mye på hvor mange kiloer du har lagt på deg,spesielt ikke når du spiser vanlig. man skal ikke slanke seg under svangerskap. bare prøve å spise normal sunn mat og være i begevelse om man orker. Kiloene dine trenger jo ikke å være fett, det er masse annet som skjer i kroppen nå,feks vann, pupper,forstervann, morkaka etc etc.Så nyt det å være gravid og gled deg til de første sparkene om du enda ikke har kjent de!Jeg er i uke 19 nå, og i forrige uke startet det for fullt!Og den lille sparker nå mens jeg sitter her og skriver!
Gjest Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Heia! jeg har også termin den 14 februar, å jeg skal ikke til jordmor før uke 24:( pga jeg er 2. gangsfødende. Det er litt kjipt for jeg vil så gjerne vite at det virkelig er liv der nede:)Har heller ikke kjent noenting....har du? Gått opp 3 kilo.
theal Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Veldig gøy ja og merkelig.. Syntes du det ble mer virkelig etter du fikk høre hjertelyden? Jeg la på meg 8 kg de to første månedene jeg, så ikke tenk på det Snakka med legen om dette og det var ingen fare. Det er veldig forskjellig om folk legger på seg eller tar av seg de første månedene.. Og det er mye som skjer med kroppen som det ble sagt!
Pia79 Skrevet 30. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 30. august 2006 Så arti at vi har termin på samme dag da:) Jeg vet ikke om jeg har kjent noe eller ikke. Kjenner noen svake bevegelser i mageområdet, men det kan være luft eller fordi jeg liksom kjenner etter hele tiden. Har hatt kynnere to ganger mener jeg. Magen ble ihvertfall knallhard og bula på ene sida.
Pia79 Skrevet 30. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 30. august 2006 Ja jeg syntes det ble mye mer virkelig. Jeg har vært litt bekymra pga at jeg mista i uke 12 sist. Så du kan tro det var herlig med hjertelyd ja!!! Tror jeg ble noen kilo lettere bare pga det... Ihvertfall når det gjelder bekymringer. Det er jo noe som lever og koser seg inni der:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå