Gå til innhold

til dere som har tette storesøsken til den ventede baby....

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurte bare på hva dere tenker om storesøster/bror de første ukene etter fødselen?

skal dere ha barnevakt de første dagene sånn at far kan være på klinikken og overnatte der sammen med deg og babyen? (der det er mulig at pappa er med å overnatter, det er mulig her i bergen iallefall).

skal soresøster/bror gå fulltid i barnehage/dagmamma de første ukene, eller få være endel hjemme?

Jeg har tenkt at selvfølgelig må vi ha barnevakt under fødselen, men at pappaen skal være hjemme med storesøster (som er ca 23mnd når babyen skal komme) etter det. og at de selvfølgelig skal komme på besøk på klinikken MASSE. og at hun kanskje er i barnehagen noen timer de første dagene.

ellers har jeg ikke tenkt på dette med den første tiden etter vi er kommet hjem. pappaen skal ha fri fra jobben i 2uker etter fødselen, men jeg vet ikke hva som er best for storesøster......

blir jo spennede med to barn, eller!?! blir nok en oivergang, men vi gleder oss:o)

lykke til alle sammen! og kjekt å høre om hva dere andre tenker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det blir 14 måneder mellom våre minste:) Pappa skal være med på fødselen så vi har klarert med familie om å passe søsknene mens vi er der. Pappa skal så være hjemme 14 dager.

Går alt etter planen reiser vi hjem rett etter fødselen. Jeg finner best ro hjemme. Da kan jeg dusje, spise og gjøre det jeg føler for når jeg vil. Bare det å kunne trekke seg tilbake på eget soverom og hvile tror jeg blir godt.

Vår minste på 14 måneder skal ikke i barnehage dette første året. Hvorvidt det er klokt eller ei vet jeg ikke enda? Vi har mange venner med små barn så hun mangler ikke lekekamerater.

Vi tar det som det kommer:) og forsøker å løse problemene når og hvis de dukker opp.

Skrevet

Storebror her blir 18 måneder eldre end den lille nye. Han skal passes under fødselen, og skal så med hjem etter et par timer håper vi :) Han skal fortsætte i barnehage hele tiden jeg går hjemme, men på nedsatt tid. Han elsker å være der!!

Skrevet

Storebror er 21 mnd når lillebror kommer nå i september. Han skal være hos mormor og bestefar under fødsel.

Han går også fulltid i barnehage og fortsetter nok med det. Pappan skal ikke har to uker perm etter fødsel, da vi ikke har råd til 2 uker uten lønn. Men han har spart siste ferieuka si så den bruker han når vi kommer hjem fra sykehuset! Størstemann har nok noe kortere dager i barnehagen denne uken, så han kan være hjemme med oss og bli kjent med babyen! Blir nok en spennende tid!

Lurer på hvordan nattesøvnen blir, vi har vært veldig bortkjemt med størsten, sovet 12 timer i strekk siden han var nyfødt omtrent! Så blir spennende og se hvordan nr to blir. Og om han vil vekke størsten osv...

Lykke til alle sammen ja!

Skrevet

Hos oss blir det ca 24 mnd mellom barna hvis minsten kommer rundt termin 21. oktober. Vi har ikke helt planen klar, men regner med at jenta vår skal være i barnehagen og pappaen skal være en del på sykehuset de første dagene, så vi prøver nok å få litt barnevakt. Men vesla skal også komme mye på besøk og hilse på meg og den lille.

Pappaen skal være hjemme i to uker, og da regner vi med at størstemann skal ha litt korte dager i barnehagen slik at hele familien får god tid sammen. Etterhvert skal hun være full tid i barnehagen, men jeg regner med at jeg stort sett kommer til å hente henne litt tidlig.

Hun er veldig mamma-jente og vil bestemme mye over meg. I tillegg skal vi flytte denne uken, og hun skal bytte barnehage om 4 uker. Det kan nok bli litt mye nytt for henne på kort tid, så vi er spente på hvordan det kommer til å gå i begynnelsen..

Skrevet

her blir det 12 mnd i mellom.. store bror har akkurat begynna i barnehagen og kommer til å være de dagene han skal for ellers må han til vennes igjen.. Pappaen blir kansje første natta(kommer an på når fødselen skjer) har sviger mor og mor helt i nærheten rundt termin så det er nok av barne vakter. Pappaen skal være hjemme de 2 første ukene og være ekstra mye glad i lille gutt på 1 år siden jeg sikker har mye styr rundt babyen da.. Er liv redd for at lille gutt skal føle seg tilside satt.. vi har bestemt oss for å ta det litt som det kommer må jo se hvordan baby er, om det er en snill rolig baby eller en skrike unge :-)

Skrevet

her blir det 20mnd mellom våre 2. Vi har ordnet barnevakt til fødselen, men

etter det skal storesøster være hjemme med pappa. De kommer begge på alle visittene på sykehuset o.l. Klart er det noe spesielt på sykehuset som første bad o.l, får vi barnevakt til det, sånn at pappa kan være med.

Vi har mulighet for at pappa også kan overnatte på sykehuset (familierom), men jeg vil heller han skal være hjemme med storesøster. Jeg slapper like godt av uten han. Trivdes godt med de begrensede muligheten for besøk på barsel, ettersom jeg slet med ammingen. Jeg trengte derfor tida på barsel til å få hjelp til det, og hadde hverken lyst, ork eller tid å ha besøk til alle døgnets tider. For meg holdt det lenge med 45 min besøk til dagen, og jeg synes dagene gikk kjempefort!

Mannen min skal være hjemme de 2 første ukene og da får vi masse itd sammen alle 4. Jeg skal ha begge ungene hjemme. Vi søkte henne ikke inn i barnehage ettersom jeg tidlig oppdaget at jeg var gravid. Hun har mange lekekamerater i gata og det er mange andre mødre som er hjemme med jevnaldrende barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...