Gå til innhold

Redd for å svime av.

Makka Pakka

Anbefalte innlegg

Jeg er 9 uker på vei og har de vanlige symptomene; kvalm (på kveldstid), svimmel, slapp og trett. Problemet er at jeg har begynt å jobbe nå etter fødselsperm med mitt første barn. Jeg er så svimmel på jobb at jeg tror jeg er rett ved å svime av til tider. Dessuten føler jeg et sug, en slags sult i magen, akkurat som om blodsukekret er helt på bånn. Jeg skynder meg å spise noe men det hjelper ikke så mye. Samtidig så fryser jeg og går rundt med gåshud halve dagen, ennå jeg faktisk kjenner at det ikke er kaldt. Mangler jeg jern kanskje? Jeg har struma men har likevel ikke hatt noe tull med stoffskiftet. Kanskje det er det som begynner å tulle?

Har litt lavt blodtrykk men det skal visst ikke ha så mye å si.

Vi er vel mange som har det likedan, noen gode råd eller trøstens ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hørest litt ekkelt ut å ha det slik. kanskje kan du ta deg en tur til legen å få sjekka blodsukkeret ditt... og også stoffskiftet for sikkerhetsskuld! kan jo ikke gå rundt å ha det slik som dette!! Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si det har noe å si om du har lavt blodtrykk, jeg hadde 90/60 for en stund tilbake, legen sa da at ikke rart du er svimmel. Jeg fikk faktisk beskjed om å gå hjem å drikke kaffe, så det er vel det eneste tipset jeg kan gi, hvis du drikker kaffe da: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har faktisk mye av de samme symptomene jeg hadde, jeg har slitt med B-12 mangel, vert sykemeldt siden februar, utrolig trøtt, følte jeg ville svime av, frysen, følte jeg gikk 2 cm over gulvet, kanskje du skulle hatt sjekka det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tusen takk for at dere orket å svare meg. Jeg burde vel sjekket det, skal til legen 19.sep og har akkurat vært der pga blødninger. Så vegrer meg veldig for å troppe opp der ennå en gang. Legen synes jeg er litt sytete tror jeg :) Skal huske på det med B-12 til neste gang jeg skal til legen.

Kaffe er sikkert lurt men etter at jeg ble gravid drikker jeg ikke kaffe mer, får brekninger bare med tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du be de ta tre prøver som heter B-12, MMA, og hemocystin. Mange leger tar bare den som heter B-12, men i følge min lege viser den egentlig lite av hvor stor mangel du evt skulle ha. Alle desse tre kan vise B-12 mangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...