Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Dattera mi har nå begynt på sin tredje uke i barnehagen. Problemet er at hun sover så lite, det blir ca tre kvarter hver dag, og det er jo lite i forhold til å sove to timer, som hun gjorde da hun gikk hjemme med meg. (Hun er 15 mnd.)

Hun legger seg syv og våkner kl. seks, og hun får da knapt 12 timer i døgnet til søvn, i motsetning til 14 timer søvn som var vanlig for henne før hun begynte i barnehagen. Jeg ser hun er veldig sliten når jeg henter henne, og hun blir også, naturlig nok, fortere irritert og sint. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Trodde at ungene sov like lenge i barnehagen, som hjemme, fordi de blir fortere slitne der. Er det flere som har hatt det slik ? Vil det gå seg til etter hvert ?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6119481-s%C3%B8vn-i-barnehagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min gutt (11 mnd) sover ofte mye kortere når han sover på nye steder, kanskje bare en halvtime. Hjemme sover han gjerne 2 timer.

Han har gått et par uker i bhg, der sover han heller ikke så mye som hjemme, så det hender ofte han må ha en liten dupp når vi kommer hjem også.

Sånn er det hjemme hos oss og. Men det går ikke mer. Når vi henter han kl 2 så kommer han hjem og sover fra 3-5. Og legger seg ikke igjen før nesten 9. Før sov han to timer på dagen. Må bare ta det opp med bh tror jeg. Litt irriterende. Vært borte fra han i en hel dag også skal han bare sove....

Datteren min sov også mindre i barnehagen enn hjemme. Men som det fantastiske personalet de er på avdelingen, satte de opp en seng inne på lekerommet til henne. De andre sover ute i vogn. Nå sover hun der hver dag og sover like lenge som hun gjør hjemme. Hun er blid og fornøyd når vi kommer hjem. Må få legge til at målet mitt er å få henne ut i vogn som de andre barna... Lurer på om det er alt det nye som gjør at hun for tiden sover bedre inne... ( håper det )

Det går nok bra etterhvert skal du se! :) Helt vanlig at barna sover mye mindre i bhg den første tiden, går seg til relativt fort! Mange foreldre blir litt sjokkert etterhvert da de ser det at barna ofte sover mye lengre i bhg enn hva de gjør hjemme når det går en stund! :) Går nok bra skal du se! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...