Gå til innhold

epidural...kateter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det slik at man må sette kateter hvis man skal ha epidural. i såfall er ikke det veldig vondt? da kan jeg klare meg uten tror jeg=)

hater alt som har med sykehus å leger å sprøyter, men er ei shikkeli pyse å har så lav smerteterkel, ikke akkurat en fødselskandidat nr 1=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må det pga at du ikke kjenner selv når du må på do, da blir urinblæren din stor og kan komme i veien når babyen skal ut!

Det er hva jeg har hørt da...

Skrevet

vet ikke om det er noen sammenheng der.. Jeg tok ikke epidural, men de la kateter likevel. Vet ikke om det var noe til trøst..;)

Skrevet

men er det vondt å sette det da? åhh.. jeg vil ikke føde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Tror ikke du kommer til å merke innibland alt det andre som skjer...

Skrevet

Jeg fikk epidural, husker ikke om de satt kateter da. Merket det isåfall ikke:) Jeg måtte sy en del og var ganske hoven dagen etter så måtte ta kateter hele neste dag, i alt 4 ganger. Det gjør ikke vondt. De smører jo på lokalbedøvelse først.

Skrevet

har fått epidural ved begge tidligere fødsler,men aldri har de lagt inn kateter.

Skrevet

Jeg hadde epidural, men ikke urinkateter ( fikk det etterhvert, men det var fordi det ble hastekeisersnitt ). Tror ikke du skal bekymre deg for den evt. smerten ved å få urinkateter, det er ikke veldig vondt.

Skrevet

Jeg fikk epidural men ikke kateter med en gang. Klarte ikke å tisse så de måtte legge et kateter etter hvert. Det er ikke vondt i det hele tatt synes jeg. Har også fått det senere i forbindelse med en operasjon. Ikke vondt.

Skrevet

Fikk epidural med første mann, men ikke kateter. Mot slutten av åpningstiden måtte jeg tisse, men fikk ikke lov å reise meg og gå på do så da tømte hun blæra mi med kateter, men den ble ikke sittende.

Skrevet

tusen takk for alle svarene=) det er så godt å ha noen å spørre når man lurer på slike ting=)

Skrevet

Hvis du er redd for at det skal gjøre vondt å sette inn urinkateter, så kan du be sykepleierne å sette inn litt bedøvelsesgel, xylocain, på forhånd. Det er ikke smertefullt for kvinner å få urinkateter. Urinrøret er kun 4 cm. Menn kan føle litt ubehag, men så har de atskillig lenger urinrør også. Kateteret er tynt rør med "smøring" så det sklir lett inn.

Men som sagt, er du redd det skal gjøre vondt, så bruker sykepleieren bedøvelsesgel før hun setter det inn.

Skrevet

Jeg vet praksisen er litt forskjellig fra sted til sted, men der jeg jobber brukes alltid urinkateter i forbindelse med epidural. Du vil ikke klare å tømme blæra på egenhånd, og du vil ikke kjenne om blæra blir overfylt, derfor blir det gjort.

Skrevet

Jeg har hatt kateter mange ganger, og d er på igen måte vondt synest jeg. OG jeg er iallefall en skikkelig pyse når d kommer til smerte.

Skrevet

jeg tror ikke det er vondt å få lagt inn kateter... har ikke blitt gjort det på selv, men jeg har gjort det på en del andre siden jeg er sykepleier, og det er ingen som har gitt uttrykk for at det har vært vondt, kanskje litt ubehagelig, men ikke vondt. menn får ofte litt vondt når de får innlagt katere, men vi jenter har så kort vei inn + at vi ikke har noe prostata eller noe som stenger at jeg tror det vil gå helt fint! lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...